آمریکا-برای-مهار-حملات-تروریستی-در-کابل؛-افغانستان-را-یاری-نمیکند

شماری از اعضای مجلس نمایندگان با انتقاد از عملکرد حکومت، سفارت آمریکا را نیز متهم به عدم همکاری برای جلوگیری از وقوع حملات تروریستی در کابل میکنند.

به گزارش افغان نیوز: حمله مرگبار یک ماه قبل در چهارراهی زنبق در کابل که صد ها قربانی برجای گذاشته که ابعاد تازه یی به خود گرفته است.

روز گذشته روزنامه های آلمان نتیجه تحقیقات کشورش در مورد این حمله که در نزدیکی سفارت آلمان رخ داد به نشر رساندند، در این گزارش نشان میدهد که سازمان استخبارات آلمان از وقوع این حمله به دولت افغانستان هشدار داده بوده است.

سیمین بارکزی نماینده مردم هرات در مجلس با انتقاد از عدم همکاری آمریکا برای مهار این گونه حملات میگوید که سفارت آن کشور در کابل با نیروهای امنیتی همکاری نمیکند.

وی میگوید که باید سفارت آمریکا هنگامی که از وقوع این گونه حملات با خبر میشود، باید با نیروهای امنیتی برای جلوگیری از آن اقدام نماید.

از سوی هم محمد عارف رحمانی، نمایندۀ مردم غزنی در شورای ملی گفت با توجه به تحقیقات صورت گرفته از سوی دولت آلمان در مورد حملۀ مرگ‌بار روز چهارشنبه که دست‌کم ۵۰۰ تن در آن کشته و زخمی شدند، نهادهای استخباراتی با ضعف مدیریتی روبه رو اند.

آقای رحمانی می‌گوید که دولت افغانستان حدود ۵ ماه قبل از وقوع این حادثه خبر داشت که یک حملۀ انتحاری در کابل رخ می‌دهد و باید از سوی دولت جلوگیری می‌شد، اما اقدامی صورت نگرفت که در نتیجه باعث کشته و زخمی شدن صدها تن گردید.

اما تیم تحقیقاتی آلمان گفته است که آلمان این موضوع را به حکومت افغانستان در میان گذاشته بود و سفارت خود را تخلیه کرده، تمام کارمندان سفارت را نیز تا پیش از حمله بیرون کرده بود.

بر اساس این تحقیق، از این حمله به صورت تکرار در اختیار دولت افغانستان قرار گرفته است تا از وقوع آن جلوگیری شود، اما نهاد های امنیتی ضعیف عمل کرده است.

آمریکا برای مهار حملات تروریستی در کابل؛ افغانستان را یاری نمیکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد