آمریکا-به-حملات-هوایی-علیه-طالبان-ادامه-می‌دهد

فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی آمریکا هشدار داد که اگر طالبان به حملات شان ادامه دهند، پشتی‌بانی هوایی از نیروهای افغان افزایش می‌یابد.

به گزارش افغان نیوز؛ بسم‌الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی و جنرال «مک کینزی» قوماندان فرماندهی مرکزی امریکا (سنتکام) طی دیداری، در باره‌ی ادامه‌ی کمک و‌ همکاری‌های ایالات متحده به نیروهای دفاعی و امنیتی و قوای هوایی افغان گفتگو کردند. 

قوماندان فرماندهی مرکزی امریکا تاکید کرد که کشورش به کمک و همکاری‌هایش به نیروهای دفاعی و امنیتی و قوای هوایی ادامه می‌دهد و حملات هوایی را در حمایت از نیروهای امنیتی افغان از سر می‌گیرد.

در همین حال، سرپرست وزارت دفاع ملی، گفت که ادامه همکاری های امریکا با افغانستان در امر مبارزه تروریزم بسیار موثر و مهم است. 

فرانک کنت مک کنزی در نشستی با خبرنگاران نیز گفت که در صورت ادامۀ حمله‌های طالبان، امریکا آماده است میزان این پشتی‌بانی را افزایش دهد.

به گفتۀ این مقام ارشد نظامی آمریکا، طالبان تلاش می‌کنند در برابر حمله‌های‌شان احساس ناچاری ایجاد کنند؛ اما آنان در این زمینه مرتکب اشتباه شده‌اند.

این درحالی است که طالبان هم‌زمان با آغاز روند بیرون‌شدن سربازان خارجی در اول می، حمله‌های‌شان را شدت بخشیده و پیش‌روی‌هایی نیز داشته‌اند.

شورای امنیت ساز‌مان ملل متحد تایید می‌کند که شبکه القاعده دست‌کم در ۱۵ ولایت شرقی، جنوبی و جنوب‌شرقی افغانستان تحت حفاظت گروه طالبان فعالیت دارد.

آمریکا به حملات هوایی علیه طالبان ادامه می‌دهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد