آمریکا-خواستار-حل-مسالمت-آمیز-مسئله-ولایت-بلخ-گردید

در پی ادامه تنش میان عطا محمد نور و حکومت وحدت ملی، معاون رئیس جمهور آمریکا از رئیس جمهورغنی خواسته که این مسئله به صورت مسالمت آمیز حل گردد.

به گزارش افغان نیوز: مایک پنیس معاون رئیس جمهور آمریکا در یک صحبت تیلفونی با محمد اشرف غنی رئیس جمهور کشور مان گفته که کشورش از انتقال مسالمت آمیز قدرت در بلخ حمایت میکند.

مايک پينس معاون رييس جمهور امريکا، در صفحۀى تويترهمراه با رييس جمهور افغانستان در یک تماس تلفونی، در مورد استراتيژى اخير امريکا و وضعيت سياسى ولايت بلخ صحبت کرده و حمايت از انتقال مسالمت آميز قدرت حمايت کرده است.

کاخ سفید نیز با نشر خبرنامه یی گفته که معاون رييس جمهور بر انتقال مسالمت آميز قدرت در بلخ تاکيد کرده، حکومت افغانستان و عطا محمد نور را براى حل بحران از طريق مذاکرات تشويق کرده است.

پينس و رييس جمهور غنى؛ در مورد وضعيت اخير امنيتى، موثريت استراتيژى رييس جمهور ترامپ در مورد آسياى جنوبى به ويژه افغانستان تاکيد کرده اند.

معاون رييس جمهور امريکا همچنان بر اصلاحات سياسى همه جانبه و تلاش ها در مورد آمادگى ها براى انتخابات آيندۀ افغانستان نيز تاکيد کرده است.

 هرچند مذاکرات میان حزب جمعیت اسلامی و نمایندگان ارگ به نتیجه مطلوبی دست یافته است اما عطا محمد نور به رئیس جمهورغنی بی باور است.

وی گفت که باید رئیس جمهور بر پای این توافق نامه میان حزب جمعیت اسلامی و ارگ امضا نماید که تاکنون رئیس جمهور از امضای آن خود داری کرده است.

آمریکا خواستار حل مسالمت آمیز مسئله ولایت بلخ گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد