آمریکا-گفتگو-با-طالبان-را-لغو-کرد

ایالات متحده امریکا در واکنش به بسته ماندن مکتب‌های دخترانه در افغانستان، مذاکرات‌اش را با طالبان در قطر، به حالت تعلیق درآورد.

به گزارش افغان نیوز؛ قرار بود نمایندگان ایالات متحده و هیات طالبان در دوحه پایتخت قطر روی رسیدگی به مسایل عمدهٔ اقتصادی باهم دیدار و گفتگو کنند.

اما ایالات متحده، روز جمعه (‌۵ حمل)‌ گفت که ملاقات خود را با مقام‌های طالبان به دلیل مسدود ماندن مکاتب دخترانه و عدم تعهد حکومت طالبان به وعده‌های شان لغو کرده است.

رویترز گزارش داده است که لغو این گفتگو‌ها نخستین نشانهٔ جدی از سوی ایالات متحده در برابر تصمیم اخیر طالبان عنوان می شود، زیرا طالبان بر تعهدات شان مبنی بر حقوق بشر عمل نکرده اند. 

همچنان در گزارش این روزنامه آمده است که عملکرد اخیر طالبان می‌تواند بر تمایل همکاری جامعهٔ بین المللی برای این گروه مستقماََ تاثیر گذار باشد.

سخنگوی وزارت خارجه ایالات متحده به رویترز گفته که تصمیم طالبان عمیقآ نا امید کننده و غیر قابل درک و مغایر تعهدات شان برای مردم افغانستان و جامعه بین المللی است.

طالبان در حالی بر خلاف تعهد خود مبنی بر بازگشایی مکاتب دختران عمل کردند که برخی از رهبران حکومت طالبان هنوز هم تحت تحریم‌های ایالات متحده قرار دارند.

آمریکا گفتگو با طالبان را لغو کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد