آمریکا،-افغانستان-را-بدیل-عراق-و-سوریه-برای-داعش-قلمداد-میکند

شماری از اعضای مجلس سنا میگویند که آمریکا با ابراز نگرانی پی هم میخواهد افکار عمومی را آماده حضور داعش در افغانستان سازد و این کشور را بدیلی برای سوریه و عراق قلمداد میکند.

به گزارش افغان خبر: مقام های آمریکایی در روز های اخیر در مورد حضور افراد وابسته به داعش و فرار نیروهای این گروه از سوریه و عراق به افغانستان ابراز نگرانی کردند.

فضل هادی مسلم یار رییس مجلس سنا می گوید که افغانستان مکانی برای حضور داعش نیست و نیروهای نظامی کشور این اجازه را نمیدهد.

رئیس مجلس سنا تصریح کرد که، حکومت باید اظهارات مقام های امریکایی را در مورد داعش یک چانس دانسته و در مقابله با احتمال حضور این گروه در کشور تدابیر لازم را در پیش گیرد.

اما شماری دیگر از سناتوران ادعا دارند که این ابراز نگرانی ها نقشه آمریکا برای آماده سازی افکار عمومی در مورد حضور داعش به افغانستان است.

نادر بلوچ عضو مجلس سنا بیان داشت که اظهارات مقام های امریکایی از روی اطلاعات موثق آنان است و از این اظهارات چنین بر می آید که مردم افغانستان برای سال های متمادی دیگر نیز در آتش جنگ خواهند سوخت.

این سناتوران از حکومت افغانستان می خواهند که برای تجهیز بیشتر نیروهای امنیتی و دفاعی کشور جامعه جهانی را زیر فشار قرار دهند تا به تعهدات خود در قبال تجهیز نیروهای افغان عمل کنند.

رونا ترین دیگر عضو سنا در این مورد بیان کرد که آمریکا با چنین اظهاراتی افغانستان را بدیلی سوریه و عراق برای داعش وانمود میکند.

وی علاوه کرد که ابراز چنین سخنانی زمینه سازی برای حضور داعش در افغانستان است و مردم کشور دیگر نمیخواهد که جنگ در کشور شان ادامه داشته باشد و حکومت باید این موضوع را جدی بیگیرد.

خانم ترین یاد آور شد، امریکا می خواهد که افغانستان را به داعش تسلیم کند و حکومت افغانستان باید جلو چنین زمینه سازی ها را بگیرد و نگذارد که افغانستان مکان امنی برای داعش گردد.

این درحالی است که روز گذشته نایب اول مجلس نمایندگان از حضور داعش در ولایت ننگرهار سخن گفت و تاکید کرد که حکومت در امر سرکوب آنها کوتاهی میکند.

آمریکا، افغانستان را بدیل عراق و سوریه برای داعش قلمداد میکند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد