آمریکا،-روسیه-را-به-اعمال-نفوذ-زیانبار-در-افغانستان-متهم-کرد

سفارت روسیه در کابل با نشر اعلامیه ای گزارش‌های آمریکا مبنی بر حمایت مالی و تسلیحاتی این کشور از گروه طالبان درافغانستان را رد کرد

به گزارش خبرگزاری افغان نیوز: سفارت روسیه در کابل با نشر اعلامیه ی این خبرها را اتهامات بی‌اساس خواند و افزود جای تعجب است که آمریکا، نمایندگان مجلس و مقام‌های ارشد پلیس روسیه را متهم به حمایت از تروریسم می‌کند.

در این خبرنامه آمده است که نعیم لالی حمیدزی، نماینده قندهار در مجلس نمایندگان، نادرخان کتوازی، نماینده مردم پکتیا و اسدالله شیرزاده فرمانده پلیس 303 افغانستان نیز که حضور روسیه در وزیرستان شمالی را سند حمایت طالبان عنوان نموده، تاکید می کنند:  حضور نظامیان روسیه دراین منطقه نمایانگر حمایت این کشور از دشمنان افغانستان است و نظامیان روسیه همراه با نظامیان پاکستانی از مراکز آموزشی گروه طالبان دیدار کرده‌اند.

سفارت روسیه در کابل افزود: چندی قبل نیز روزنامه‌های افغانستان و نمایندگان مجلس به روسیه درباره حمایت از گروه طالبان اخطار داده بودند.

در همین حال روز گذشته رئیس جمهور کشور درمورد رابطه ی روسیه با گروه طالبان گفته است :  "هر کس  فکر می‌کند از راه کمک به دشمنش به خود کمک می‌کند در اشتباه است. همچنان دراظهارات دیگری از اشرف غنی آمده است :هرکسی میان تروریست خوب و بد تفکیک قایل شود دراشتباه محض به سرمی برد

او گفته بود که روسیه با تهدید تروریسم روبرو است پدیده ای که افغانستان همه روزه با آن درگیر می باشد و اگنون این پدیده( تروریسم) به یک معضل جهانی تبدیل شده است.

اما سفارت روسیه در خبرنامه ی خود هرگونه ارتباط با طالبان را رد کرده و مدعی شد این افراد به منابع نامعلوم اتکاء کرده اند

در همین حال ژنرال جان نیکولسون، فرمانده نیروهای آمریکایی و ناتو در افغانستان نیز چندی پیش در نشستی در واشنگتن گفت که روسیه هم به جمع ایران و پاکستان پیوسته و مانند آنها به اعمال "نفوذ زیانبار" در افغانستان  می‌پردازد. ژنرال نیکولسون گفت، مسکو در تلاش مشروعیت بخشیدن به طالبان است.

 

آمریکا، روسیه را به اعمال نفوذ زیانبار در افغانستان متهم کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد