آهن-آلات-۲۰-ولایت-به-خارج-از-کشور-قاچاق-می-شود

شماری از مسوولان مدعی اند که در حال حاضر آهن آلات ۲۰ ولایت به کشور های خارج قاچاق می شود و تنها آهن آلات ۱۳ ولایت در داخل کشور ذوب می گردد.

به گزارش افغان نیوز: پرویز خواجه زاده، رییس اتحادیه کارخانه های ذوب آهن امروز یک‌شنبه(۱۹حوت) طی یک کنفرانس خبری گفت؛ کارخانه های ذوب آهن در حال ورشکستی قرار دارند، زیرا برخی از حلقات در درون حکومت مانع رشد تولید آهن در کشور می گردند.

وی افزود؛ در سه سال گذشته، کارخانه های با معیارهای جهانی برای تولید آهن در ولایت های مختلف ایجاد شده است اما پایین بودن تعرفه بر آهن آلات وارداتی سبب ورشکستگی این کارخانه می گردد.

به گفته وی، 38 کارخانه کلان تولید آهن در کشور وجود دارد که ۴۵۰ میلیون دالر در این سکتور سرمایه گذاری شده است.

خواجه زاده می گوید: در حال حاضر ۱۲ هزار نفر به شکل مستقیم و هزاران نفر دیگر به شکل غیر مستقیم در کارخانه های ذوب آهن کار می کنند اما اگر حکومت توجه نکند، این کارخانه ها ورشکست خواهند شد. زیرا قیمت یک تن آهن در بازار جهانی ۵۰۰ الی ۶۰۰ دالر است درحالیکه قیمت یک تن آهن در داخل کشور ۳۵۰ دالر است.

پرویز تصریح نمود که در حال حاضر آهن آلات ۲۰ ولایت به کشور های خارج قاچاق می شود و تنها آهن الات ۱۳ ولایت در داخل کشور ذوب می گردد. زیرا حلقات مافیایی در درون حکومت تلاش دارند تا صنعت آهن در داخل کشور را به ورشکستی مواجه کند.

عصمت الله وردک یکی از تولید کننده گان آهن در این مورد گفت: در گمرکات فساد به صورت گسترده وجود دارد و آهن به شکل قاچاقی وارد کشور می گردد، زیرا کسانی در درون حکومت هستند که میخواهند مانع رشد صنعت آهن شوند.

صنعت کاران آهن از رئیس جمهور غنی میخواهند که جلوی فساد و افراد سوء استفاده کننده را بگیرد تا صنعت آهن به سقوط مواجه نگردد.

این در حالی است که ریس جمهور غنی همواره صنعت کاران را به سرمایه گذاری در داخل کشور تشویق می کند. سرمایه گذاران در مدت سه سال اخیر ۳۵۰ میلیون دالر در صنعت آهن سرمایه گذاری کرده اند.

آهن آلات ۲۰ ولایت به خارج از کشور قاچاق می شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد