ا-ا-از-قطع‌نامه‌ی-شورای-امنیت-استقبال-کرد

وزارت امور خارجه‌ی امارت اسلامی افغانستان با نشر اعلامیه‌ی، تصویب قطع‌نامه آتش‌بس در غزه از سوی شورای امنیت سازمان ملل را گام نخست برای پایان دادن به نسل‌کشی مردم غزه خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه این وزارت آمده است، مذاکرات واقعی برای برقراری آتش‌بس دایمی در غزه و بازگشت ساکنان آن به زندگی عادی یک امر ضروری است.

وزارت امور خارجه می‌گوید، ا.ا در کنار محکوم کردن جنایت‌های اسراییل، از حق تاریخی ملت فلسطین برای داشتن یک کشور مستقل فلسطین حمایت می‌کند.

گفتنی است که بیشتر وزارت خارجه قطر در اعلامیه‌ی از طرح آتش‌بس در نوار غزه که توسط شورای امنیت سازمان ملل متحد ارایه شده است، استقبال کرد.

در اعلامیه‌ی این وزارت آمده است:« با این طرح، نیروهای اسراییلی از غزه خارج، راه برای تبادل زندانیان هموار خواهد شد، کمک‌های بشردوستانه به غزه خواهند رسید، آوارگان به خانه‌های خود باز خواهند گشت، کارهای بازسازی آغاز و به جنگ جاری پایان داده خواهد شد».

هم‌چنان در بیانیه مشترک مقاومت غزه درباره پاسخ به توافق پیش‌نهادی آتش‌بس آمده است که « پاسخ ما [به توافق آتش‌بس] منافع مردم ما، توقف تجاوز به غزه و خروج کامل از نوار غزه را در اولویت قرار می‌دهد».

در رأی‌گیری شورای امنیت درباره‌ی قطع‌نامه‌ پیش‌نهادی امریکا در حمایت از طرح بایدن، روسیه رأی ممتنع داد، اما؛ ۱۴ عضو دیگر این شورا حمایت خود را از این قطع‌نامه اعلام کردند.

 

 

ا.ا از قطع‌نامه‌ی شورای امنیت استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد