ا-ا-از-گزارش-بانک-جهانی-استقبال-کرد

معاونیت اقتصادی ریاست‌الوزرا با نشر اعلامیه‌ای از گزارش اخیر بانک جهانی در پیوند به وضعیت اقتصادی در افغانستان استقبال کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ در اعلامیه که امروز(شنبه، ۱۴ دلو) در ایکس این ریاست‌ نشر شده از دیگر نهاد‌های بین‌المللی خواسته شده است که همانند بانک جهانی؛ واقعیت‌های عینی افغانستان را انعکاس دهند.

در گزارش اخیر بانک جهانی به افزایش صادرات افغانستان، بلند رفتن ارزش افغانی در برابر اسعار خارجی، کاهش بهای مواد خوراکی، افزایش عواید و بلند رفتن توان خرید مردم اشاره شده بود.

معاونیت اقتصادی ریاست الوزراء در یک اعلامیه از تمامی نکات مثبت و مبتنی بر واقعیت‌های عینی گزارش منتشره اخیر بانک جهانی در مورد وضعیت اقتصادی افغانستان استقبال نموده و این اقدام را تصویر روشن در توسعه واقعی و حرکت اقتصادی افغانستان دانسته که به جهانیان ارایه داشته است.

در گزارش بانک جهانی آمده است که قیمت مواد خوراکی و نفتی کاهش یافته، ارزش پول افغانی در برابر اسعار خارجی ثابت باقی مانده، در صادرات افزایش قابل ملاحظه آمده است، معاش کارمندان دولتی به وقت و زمان پرداخته شده و در سطح عواید ملی هم افزایش چشم‌گیری رونما گردیده است

ا.ا از گزارش بانک جهانی استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد