ا-ا-اظهارات-بایدن-در-مورد-القاعده-اعتراف-به-حقیقت-است

سخنگوی وزارت خارجه امار اسلامی با استقبال از اظهارات جو بایدن، رییس‌ جمهور امریکا، مبنی بر عدم حضور القاعده در افغانستان می‌گویند که این گفته‌ها اعتراف به حقیقت است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه امروز (شنبه، ۱۰ سرطان) در توییتی نوشته است که سخنان رییس‌ جمهور امریکا، گزارش اخیر کمیته نظارت بر تحریم‌های شورای امنیت سازمان ملل را رد می‌کند.

بلخی افزوده است: «‌ما اظهارات جو بایدن در مورد عدم حضور گروه‌های مسلح در افغانستان را به منزله اعتراف به واقعیت می‌دانیم».

آقای بلخی تصریح کرده که امارت اسلامی چنین اقدام‌ها را به درخواست یا حمایت کسی از جمله امریکا انجام نداده است.

جو بایدن، رییس‌ جمهور امریکا جمعه‌شب (۹ سرطان) در یک نشست خبری گفته که القاعده را در افغانستان به کمک ا.ا سرکوب‌ کرده است.

رییس‌ جمهور امریکا تصریح کرده است: «یادتان است در مورد افغانستان چی‌گفتم؟ گفتم القاعده آن‌جا نیست. گفتم از طالبان کمک خواهیم گرفت. حق با من بود».

بایدن پیش از این گفته بود که برای از بین بردن شبکه القاعده از امارت اسلامی کمک خواهد گرفت.

این در حالی است که نهادهای بین‌المللی از حضور و فعالیت گسترده نزدیک به ۲۰ گروه مسلح در افغانستان زیر کنترل بارها ابراز نگرانی کرده است.

اما؛ مقام‌های امارت اسلامی بارها گفته‌اند که در حال حاضر هیچ گروهی مسلح در افغانستان فعالیت ندارد و از خاک افغانستان هیچ کشوری تهدید نمی‌شود.

 

 

ا.ا: اظهارات بایدن در مورد القاعده اعتراف به حقیقت است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد