ا-ا-به-گفتگو‌ها-باورمند-است

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا در دیداربا سفیر جاپان در کابل گفته است که امارت اسلامی به گفتگو باور دارد و خواهان حل مسله از طریق گفتگو است.

به گزارش افغان نیوز؛ در خبرنامه ایکس ریاست‌الوزرا آمده است که مولوی عبدالکبیر معاون سیاسی ریاست الوزراء ا.ا  با آقای تاکایوشی کورومیا سفیر جاپان در کابل دیدار نموده در این دیدار سفیر جاپان گفت که جاپان و افغانستان روابط طولانی تاریخی دارند و کشورش بخاطر گسترش روابط خوب با افغانستان علاقمند است.

سفیر جاپان گفته است که جاپان می‌خواهد نقش مهم در ایجاد و نزدیکی روابط افغانستان با جهان ایفا نماید.

همچنان سفیر جاپان از تداوم کمک‌های بشری کشورش به افغانستان اطمینان داده، گفت که کشورش آماده است در بخش‌های بازسازی، امور انکشافی، صحت و بلند بردن ظرفیت پروژه ها را عملی بسازد.

آقای کورومیا گفت که نه تنها جاپان بلکه تمام کشورها می‌دانند که افغانستان در دوسال گذشته پیشرفت های قابل ملاحظه داشته، وی با اشاره به این‌که افغانستان یک نظام واحد حاکمیت دارد و امنیت سراسری در این کشورتامین شده‌است.

 معاون سیاسی ریاست الوزراء از کمک های بشری جاپان به افغانستان استقبال کرده و بر دوام آن تاکید ورزیده است.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا گفت که جاپان همیشه از صلح، ثبات و توسعه در افغانستان حمایت کرده و نیاز است تا در ساخت زیزبناها و آغاز پروژه های انکشافی افغانستان به همکاری خویش ادامه دهد.

عبدالکبیر گفته است که امارت اسلامی بدون هرگونه تبعیض، برای تمام افغان ها خدمات ارائه می کند و گفت که این مهم است که تمام افغان ها از کمک ها و خدمات دولتی مستفید و در حکومت شامل می باشند.

 به گفته او ، پالیسی امارت اسلامی این است که از افغانستان به هیچ کسی منحیث تهدید مطرح نگردد و نه به کسی اجازه داده می‌شود که از افغانستان علیه دیگری استفاده کند.

معاون سیاسی ریاست‌الوزرا افزوده است که امارت اسلامی به گفتگو باور دارد و می خواهد، هر مسئله از راه گفتگو حل گردد. وی گفت که ما به نگرانی تمام کشورها احترام داریم و آماده هستیم  تا از راه گفتگو به نگرانی آنان پاسخ دهیم.

این در حالی است که سفیر جاپان در دیدار با سرپرست وزارت اطلاعات و فرهنگ ا.ا گفته است که جاپان می‌خواهد روابط خوبی با امارت اسلامی داشته باشد و در زمینه بازسازی آبدات تاریخی افغانستان کمک می‌‌کند.

ا.ا به گفتگو‌ها باورمند است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد