ا-ا-حمله-اسراییل-بر-شفاخانه-المعمدانی-غزه-را-«جنایت»-خواند

وزارت خارجه ا.ا به حمله اسراییل بر شفاخانه المعمدانی غزه واکنش نشان داده و این اقدام نیروهای اسراییلی را «وحشت» و جنایت علیه انسانیت» خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ عبدالقهار بلخی، سخنگوی وزارت خارجه ا.ا امروز (چهارشنبه، 26 میزان) در ایکس نگاشته است که امارت اسلامی بمباران شفاخانه المعدانی غزه توسط نیروهای اسراییلی را با شدیدترین الفاظ محکوم می‌کند و این عمل را «وحشت» و «جنایت علیه انسانیت» می‌داند.

آقای بلخی نوشته است که امکان دارد وضعیت منطقه وخیم‌تر شود و راه را برای واکنش‌هایی باز کند که از کنترول بیرون و به زیان منطقه و جهان تمام شود.

به گفته سخنگوی زوارت خارجه ا.ا، حمایت آشکار بعضی کشورها از «وحشت اسراییل و خاموشی بعضی‌ها» زمینه را برای ادامه «مظالم و وحشت رژیم» اسراییل مساعد ساخته است.

آقای بلخی گفته است: «ما با فلسطینیان و آنعده کشورها و نهایدهایی هم‌صدا هستیم که خواهان جلوگیری عاجل نسل‌کشی جاری و به محکمه‌کشانیدن جنایت‌کاران هستند».

وزارت صحت فلسطین اعلام کرده شمار قربانیان حمله شب گذشته نیروهای اسراییلی بر شفاخانه المعمدانی به 500 نفر می‌رسد که بیشتر آنان زنان و کودکان هستند.

اشرف القدره، سخنگوی این وزارت گفته بیشتر اجساد به دلیل تکه‌تکه شدن قابل شناسایی نیستند. او در ایکس نوشته است که فاجعه کشتار در این شفاخانه بی‌سابقه است و هنوز هم صدها قربانی در این شفاخانه باقی‌مانده که تیم‌های نجات در حال تخلیه اجساد هستند.

پس از حمله اسراییل بر این شفاخانه و کشته شدن صدها تن، نشست جو بایدن، رییس جمهور امریکا با سران کشورهای اردن، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطین لغو شد. قرار بود جو بایدن امروز (چهارشنبه، 26 میزان) در عمان با رهبران اردن، مصر و تشکیلات خودگردان فلسطینی دیدار کند.

اما؛ پس از حمله اسراییل بر شفاخانه المعمدانی در غزه و کشته شدن صدها تن، محمود عباس، رهبر تشکیلات خودگردان فلسطین اعلام کرده که با بایدن دیدار نخواهد کرد. در پی این تصمیم محمود عباس، اردن نیز اعلام کرده است که این کشور نشست برنامه ریزی شده با حضور بایدن را لغو می‌کند.

اسراییل اما؛ مسوولیت این انفجار و حمله را بر دوش گروه فلسطینی جهاد اسلامی گذاشته و ادعا کرده است که موشک سرگردان این گروه به شفاخانه اصابت کرده است. جهاد اسلامی ادعای اسراییل را تکذیب کرده است.

ا.ا حمله اسراییل بر شفاخانه المعمدانی غزه را «جنایت» خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد