ا-ا-خواستار-روابط-با-جهان-طبق-اصول-اسلامی-هستیم

حکومت سرپرست با نشر اعلامیه‌ای به مناسبت ششم جدی، تجاوز قشون سرخ شوری سابق به کشور را محکوم و جهاد مردم افغانستان را تمجید کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ در این اعلامیه که امروز (چهارشنبه، 6 جدی) از سوی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی ا.ا در ایکس منتشر شده آمده است که افغانستان در  امور داخلی هیچ کشوری مداخله نمی‌کند و به کسی هم اجازه نمی‌دهد که در امور داخلی افغانستان مداخله کند.
در اعلامیه آمده است که ا.ا خواستار روابط حسنه، قوی در چارچوب اصول اسلامی با جامعه ‌بین‌المللی شده و از کشورهای دو و نزدیک نیز خواسته که مطابق با اصول اسلامی با آنان عمل کنند.
در این اعلامیه آمده است: «ملت مسلمان و مستقل افغانستان، اشغال و تجاوز هیچ اشغالگر را تحمل نمی‌تواند و به همین سبب در برابر شوروی متجاوز، جهاد بزرگ و سرتاسری را آغاز کردند که در جریان ده سال با قربانی‌های ملت مجاهد، اتحاد شوروی شکست خورد».
با این حال، مقام‌های ا.ا در مراسم «چهل‌وچهارمین سالروز تهاجم نیروهای اتحاد جماهیر شوروی بر افغانستان» که در کابل برگزار شده است، ششم جدی را سرآغاز بدبختی مردم افغانستان عنوان کرده‌اند.
عبدالسلام حنفی، معاون اداری ریاست‌الوزرای ا.ا گفته است که ششم جدی «آغاز مصیبت و قتل عام افغان‌ها» بوده است و در پی تهاجم اتحاد شوری به افغانستان، یک‌ونیم میلیون تن در افغانستان کشته شدند
امیرخان متقی، سرپرست وزارت امور خارجه در این مراسم گفته است: « کسی که یک‌بار در ‎افغانستان شکست خورده است؛ اگر اتحاد جماهیر شوروی بود، امروز روسیه از آن ساخته شده است، اگر بریتانیای کبیر بود فقط بریتانیا از آن ساخته شده است و همین‌گونه امریکا فقط به امریکا منحصر خواهد شد و هیچ‌‌کس توان این را ندارد که افغانستان را دو باره اشغال کند».
این در حالی است که چهل‌وچهار سال پیش نخستین سربازان لشکر چلهم شوروی سابق در سال 1358 وارد افغانستان شدند و در اولین اقدام پس از ورود نیروهای شوروی حفیظ الله امین، رییس جمهور وقت افغانستان را در قصر دارالامان کشته شد.

ا.ا: خواستار روابط با جهان طبق اصول اسلامی هستیم

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد