ا-ا-موقف-چین-در-قبال-افغانستان-را-می‌ستاید

بلال کریمی، سفیر ا.ا در چین در دیدار با مسوولان شرکت قراددی مس عنیک (MCC) گفته است حکومت سرپرست حمایت از سرمایه‌گذاری این کشور را در افغانستان ادامه دهد.

به گزارش افغان نیوز؛ سفارت افغانستان در چین با نشر خبرنامه‌ای در ایکس نگاشته که آقای کریمی در این دیدار  گفته است که ا.ا موقف کشور چین را در قبال افغانستان می‌ستاید و از پشتیبانی در زمینه سرمایه‌گذاری این کشور ادامه می‌دهد.

در خبرنامه آمده است که آقای کریمی شرکت قراردادی مس عینک لوگر را یکی از مهم‌ترین و قابل اعتمادترین شرکت‌های کشور چین دانسته وگفته است که ا.ا از موضع مثبت کشور چین در قبال افغانستان قدارنی می‌کند.

طبق خبرنامه، کریمی افزوده است: از این که شماری از شرکت‌های چینی در افغانستان مشغول کار هستند، ابراز خرسندی می‌کند.

آقای کریمی گفته است که باید میان شرکت قراردادی استخراج مس عنیک ا.ا تفاهم روشن ایجاد و برای رفع برخی موانع فنی راه حل سنجیده شود.

وانگ جیچنگ، رییس شرکت قراردادی مس عنینک (MCC) در این دیدار آغاز کار آقای کریمی را تبریک گفته و افزوده است که چین از پیشرفت و فصل جدید در تقویت و توسعه روابط میان دو کشور استقبال می‌کند.

 او ابراز امیدواری کرد با ورود سفیر رسمی ا.ا به چین، روابط اقتصادی و تجاری دو کشور گسترش بیشتری یابد.

وانگ جیچینگ گفته که امیداور است مسائل باقی مانده در مورد استخراج معدن مس عنیک لوگر هر چه زودتر تمام و کار عملی این پروژه آغاز شود.

این در حالی است که بلال کریمی به تازگی به حیث سفیر ا.ا به کشور چین گماشته شده است.

ا.ا موقف چین در قبال افغانستان را می‌ستاید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد