ا-ا-گفته‌های-سخنگوی-ارتش-پاکستان-را-دور-از-واقعیت-خواند

عنایت الله خوارزمی سخنگوی ا.ا می‌گوید ادعای پاکستان مبنی بر کشته شدن اتباع چین در پاکستان که از خاک افغانستان برنامه ریزی شده دور از واقعیت خوانده و آن را تلاش دور از واقعیت خوانده است.

به گزارش افغان نیوز؛ وزارت دفاع ملی ا.ا با نشر بیانیه‌ای ادعای اخیر سخنگوی اردوی پاکستان مبنی بر این‌که حمله اخیر به شهروندان چینایی در پاکستان، در افغانستان برنامه‌ریزی شده را دور از واقعیت خوانده و آن‌را شدیداً رد کرده است.
بر بنیاد اعلامیه، این وزارت می‌گوید کشته شدن شهروندان چینایی در منطقه‌ای از خیبرپختونخوا که تحت پوشش شدید امنیتی اردوی پاکستان است، نشان‌دهنده ضعف نهادهای امنیتی این کشور یا همکاری آن‌ها با مهاجمان است.
این وزارت می‌گوید که ا.ا انگشت انتقاد گرفتن به‌سوی افغانستان در قبال چنین واقعات را تلاش ناکام به هدف جلب و توجه از حقایق می‌دانیم و به شدت رد می‌نماییم.
بر اساس اعلامیه. این وزارت افزوده است که ا.ا در این مورد به کشور چین اطمینان داده و آن‌ها نیز از این
حقیقت آگاه شده‌اند که افغان‌ها در چنین موضوعات دخیل نیستند.
همچنان این وزارت گفت: «ما مواردی داریم که خوارج داعشی از خاک پاکستان وارد افغانستان شده و
از خاک پاکستان به ضد خاک ما استفاده شده و واقعه از آن کشور تنظیم می‌شود پاکستان باید در این باره جواب بدهد».
در اعلامیه آمده است که ا.ا ثبات و امنیت پاکستان را به نفع افغانستان و منطقه خوانده و به برادری
و روابط حسنه میان مردم افغانستان و پاکستان تأکید کرده است.
این در حالی است که اردوی پاکستان با اشاره به تهدیدات امنیتی از داخل افغانستان، هشدار داده است که برای از بین بردن تروریست‌ها تا جایی که ممکن است، پیش خواهد رفت.
جنرال احمد شریف، سخنگوی اردوی پاکستان، در یک کنفرانس خبری ادعا کرده است که با وجود اعتراضات مکرر پاکستان، حکومت کابل گام موثری در برابر تروریزم برنداشته است.
سخنگوی اردوی پاکستان همچنان با اشاره به شماری از حملات نیروهای پاکستان بر خاک افغانستان گفته که در نتیجه‌ی آن تعدادی از شبه نظامیان کشته شدند.
در ۱۸ مارچ، سال روان اردوی پاکستان حملات هوایی را بر دو منطقه افغانستان در ولسوالی برمل در پکتیکا و سپیره در خوست، انجام داد. این حملات پاکستان واکنش های شدید افغان ها را برانگیخت.
اما؛حکومت سرپرست با محکومیت این حملات گفته بود که در نتیجه‌ی حملات پنج زن و سه کودک کشته شده اند.
  سخنگوی اردوی پاکستان در کنفرانس خبری روز سه شنبه خود خود به شماری از حملات به حیث نمونه اشاره کرده که گویا همه در افغانستان برنامه ریزی شده و افغان‌ها در آن نقش داشته اند.
 شریف با اشاره به حمله ۲۶ مارچ بر انجنیران چینی در منطقه‌ی بشام، در ایالت پختونخوا گفت: «یک حمله انتحاری بر موتر انجنیران چینی که در بند جان داسو کار می‌کردند، رخ داده که در نتیجه‌ی آن ۵ چینی و یک پاکستانی کشته شده‌اند. 
این حمله انتحاری نیز ریشه از آن سوی سرحد داشت. این حمله در افغانستان طراحی شده بود. تروریستان و تسهیل کنندگان آن هم از افغانستان کنترل می شدند. حمله کنندۀ انتحاری نیز از افغانستان بود».
با این حال حکومت کابل می‌گوید که تحریک طالبان پاکستان(TTP) مشکل داخلی پاکستان است و آن‌ها اطمینان می دهند که هیچ تهدیدی از قلمرو افغانستان متوجه هیچ همسایه، به شمول پاکستان و جهان نیست.
از سوی هم، تحریک طالبان پاکستان هم گفته اند که جنگ‌جویان آن‌ها در داخل پاکستان هستند و نیازی به پناه‌گاه در سایر کشورها ندارند.

ا.ا گفته‌های سخنگوی ارتش پاکستان را دور از واقعیت خواند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد