ائتلاف-بزرگ-ملی-افغانستان-در-ترکیه-شکل-گرفت

نمایندگان احزاب جنبش ملی اسلامی، جمعیت اسلامی، وحدت اسلامی مردم افغانستان، شوراهای مردمی قندهار و پکتیا با گرد آمدن در آنکارا محل اقامت ژنرال عبدالرشید دوستم، معاون اول رئیس جمهور غنی، طرح یک ائتلاف بزرگ ملی را پایه گذاری کردند.

به گزارش افغان نیوز: این ائتلاف که در ترکیه تشکیل شده، قرار است که به زودی در کابل اعلام موجودیت کند.

عطا محمد نور، رییس اجرایی حزب جمعیت اسلامی و از سران این ائتلاف گفته است که پس از بحث و رایزنی طولانی، بحث روی ایجاد ائتلاف بزرگ ملی افغانستان نهایی شد.

به گفته او، در این ائتلاف حزب جمعیت اسلامی، جنبش ملی اسلامی افغانستان، حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان،  بزرگان لوی قندهار و پکتیا نیز حضور خواهند داشت.

آقای نور ایجاد این ائتلاف را برای تقویت نظام و اصلاحات در حکومت مهم خوانده است. آقای نور افزوده که ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی آینده نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

به گفته وی، این ائتلاف تلاش خواهد کرد، تا انتخابات آینده شفاف، عادلانه و بدون تقلب برگزار شود. او هدف دیگر این ائتلاف را حمایت از روند صلح و برقراری ثبات در کشور عنوان کرده است.

قرار است که انتخابات پارلمانی و شوراهای ولسوالی به تاریخ ۲۸ ماه میزان برگزار شود، اما حضور کم رنگ مردم در مراکز ثبت نام رای دهندگان، نگرانی‌های جدی را به دنبال داشته است.

از سویی هم، ناامنی از چالش جدی دیگر در انتخابات پیش‌رو عنوان می‌شود و بر اساس آمارها، به دلیل تهدیات امنیتی هم اکنون بیش از ۹۰۰ مرکز ثبت نام رای دهندگان در نقاط مختلف کشور مسدود اند.

ائتلاف بزرگ ملی افغانستان در ترکیه شکل گرفت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد