اتاق-تجارت-و-صنایع-زنان-افغانستان-به-فعالیت-آغاز-کرد

اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان به هدف رشد زنان تجارت پیشه با حضور بانوی نخست کشور افتتاح گردید، تا بانوان افغانستان در بازار های اقتصادی فعالیت بیشتری داشته باشند.

به گزارش افغان نیوز: رییس اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان و شماری از فعالان زن امروز دوشنبه (10 میزان) میگویند که زنان فعال و تجارت پیشه میتوانند ستون محکم خانواده و جامعه باشند و کسانی اند که تنها مستفدین اقتصادی نبوده بلکه فعالان و شکل دهند‌گان اقتصاد کشور هستند.

رولا غنی بانوی اول افغانستان در مراسم افتتاحیه رسمی این اتاق گفتند؛ زنان فعال و تجارت پیشه افغان ستون های محکم خانواده و جامعه هستند که در این اتاق، بدون هیچ محدودیتی دور هم جمع شده و راه های معقول و منطقی را برای فعالیت‌های اقتصادی شان اتخاذ نمایند.

رولا غنی میگوید:« تجارت و خودکفایی زنان افغان، 50 درصد مسوولیت‌های اقتصادی مردان را درخانواده و جامعه کاهش داده و کمک کننده بزرگ برای مردان در عرصه مسوولیت‌های اقتصادی اند».

وی افزود، اشتغال‌زایی، تولیدات اقتصادی و سایر خودکفایی زنان در رشد و توسعه اقتصادی کشور نقش مهم و موثری دارد. وی گفت، از زنان افغان درعرصه فعالیت های شان مخصوصا در راستای صنعت، تجارت های اقتصادی و با سواد شدن آنان حمایت میکنیم.

از سوی هم منیژه وافق، موئسس و رییس اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان گفت:« حکومت باید زمینه مسلکی شدن زنان را گسترش داده و سطح اشتغال زایی برای آنها را افزایش دهد".

خانم وافق افزود، ما در عصر تکنالوژی و فن‌آوری قرار داریم و زنان افغان می توانند پل ارتباطی میان زنان تجارت پیشه افغان و زنان فعال کشورهای خارجی و بین‌المللی در عرصه تجارت باشند.

این درحالی است که شمار ‎‌زیادی از فعالان زن از ناهنجاری ها و عدم امنیت در عرصه های فعالیت شان در کشور شاکی بوده اظهار میدارند که حکومت باید برای زنان افغان خصوصا زنان تجارت پیشه در عرصه اقتصادی، امنیت شان را تامین نموده و نیز زمینه و محیط مناسب را برای فروشات تولیدات شان فراهم نماید.

اتاق تجارت و صنایع زنان افغانستان به فعالیت آغاز کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد