اتحاد-جماهیر-شوروی-به-روسیه-کوچک-تبدیل-گردید

رییس جمهور ترامپ می گوید که در گذشته وقتی اتحاد جماهیر شوروی در افغانستان درگیر شده بود، پول زیادی را از دست داد؛ اما تبدیل به یک کشور کوچک روسیه گردید. اکنون اگر در سوریه نیز درگیر شود، به همان سرنوشت گرفتار خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز چهارشنبه( ۲۴، میزان) در قصر سفید گفت : "روسیه در افغانستان درگیر شده بود، در آن زمان به این کشور اتحاد جماهیر شوروی خطاب می‌شد. حال تبدیل به روسیه شده و این دلیل دارد. زیرا آنان پول زیادی را در افغانستان از دست دادند و کشورشان کوچک شد." بنابراین، اگر روسیه می‌خواهد در سوریه نیز درگیر شود، تصمیم به دست خود شان است.

این درحالی است که روسیه پیشنهاد کرده است که می‌تواند برای حل معضل شمال شرق سوریه، نقش میانجی داشته باشد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور امریکا همچنان اعلام کرد که حمله ترکیه در شمال شرق سوریه "مشکل ما امریکا نیست."

ترامپ گفت کردهایی که از قلمرو شان در داخل سوریه در مقابل اردوی ترکیه دفاع می‌کنند، "فرشته نیستند."

با آن هم مایک پنس؛ معاون رییس جمهور و مایک پمپئو، وزیر خارجه، رهسپار آنکارا می شوند تا با رجب طیب اردوغان؛ رییس جمهور ترکیه ملاقات کنند.

این درحالی است که رییس جمهور ترکیه گفته است که این مقام‌های امریکایی با همتایان ترک شان ملاقات خواهند کرد، اما وزیر خارجه امریکا تاکید کرده است با آقای اردوغان ملاقات خواهد کرد و معضل سوریه را از نزدیک به بحث خواهند گرفت.

در همین حال، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور امریکا در نامه‌ای خلاف عرف دیپلماتیک، خطاب به اردوغان نوشته است که «احمق» نباشد و در سوریه دست به کشتار نزند، در غیر این صورت امریکا اقتصاد ترکیه را نابود می‌کند.

اتحاد جماهیر شوروی به روسیه کوچک تبدیل گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد