اتحاد-شوراهای-حزب-اسلامی-افغانستان-اعلام-موجودیت-کرد

شماری از چهره‌های حزب اسلامی، گلبدین حکمتیار را رهبر یک مجموعه جهادی عنوان نموده و با ایجاد یک روند جدید سیاسی زیر نام« اتحاد شوراهای حزب اسلامی افغانستان» اعلام موجودیت کردند.

به گزارش افغان نیوز: جمعه خان همدرد، رییس اتحادیه شوراهای حزب اسلامی افغانستان امروز( شنبه، 14 جدی) در مراسم اعلام موجودیت این روند تازه سیاسی که از بدنه حزب اسلامی جدا شده است، گفت که این شورا در شرایط حساس افغانستان در فضای سیاسی کشور اعلام حضور می‌کند و قرار است در تحولات سیاسی افغانستان نقش برجسته‌ای داشته باشد، اما با حزب اسلامی هیچ گونه اختلاف ندارد.

همدرد افزود که این شورا برای آوردن صلح تلاش خواهد نمود؛ زیرا جنگ چهل سال گذشته، زیان سنگین اقتصادی، اجتماعی و سیاسی بر مردم افغانستان تحمیل کرده است.

او جنگ کنونی افغانستان را جنگ منافع کشورهای بیرونی دانسته و تاکید کرد که اتحاد شوراهای حزب اسلامی افغانستان خواستار صلحی است که در آن منافع ملی کشور تامین باشد و به جنگ حاضر نقطه پایان گذاشته شود.

آقای همدرد در مورد انشعاب شوراهای حزب اسلامی از حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار گفت: زمان‌که حکمتیار به روند صلح پیوست، امید این بود که جنگ‌ها در افغاستان خاتمه پیدا کند و برای تامین صلح و پایان جنگ اقدم جدی از سوی او گرفته شود، اما این گونه نشد. اکنون شماری از چهره‌های جهادی و تاثیر گذار، اتحاد شورای‌های حزب اسلامی را برای آورد صلح و پایان جنگ در افغانستان ایجاد کردند.

محمد امین وقاد، عضو شورا‌های حزب اسلامی افغانستان نیز در مورد ایجاد و انشعاب این شورا گفت: « ما از حکمتیار جدا نشده ایم بلکه به ملت پیوسته‌ایم و می‌خواهیم درد مردم افغانستان را درک کرده و سیرت سیاسی و مدیریت خوبی برای درمان آن داشته باشیم».

آقای وقاد تاکید کرد که حزب حزب اسلامی به رهبری حکمتیار یک مجموعه جهادی است و شوار‌های حزب اسلامی یک روند و جریان تازه سیاسی.

در پایان این شورا با نشر اعلامیه‌یی صلح عادلانه و همه شمول را از اولویت‌ برنامه خود دانسته و اعلام کرد: « ما طرف دار خروج نیروهای خارجی طی برنامه معقول و عملی می‌باشیم».

در اعلامیه آمده است که اتحاد شوراها به رقابت سالم در میدان سیاست باور داشته و از رقابت‌های نا مشروع و خصمانه دوری می‌کند.

این درحالی است که حزب اسلامی یک حزب مهم از مجاهدین اسبق  است که در این اواخر به صحنه سیاسی بازگشته و به مشکلات غیر متوقع  روبرو شده است.  شماری از چهره های این حزب، پس از بازگشت رهبر تاریخی شان (گلبدین حکمتیار) که سعی دارد اختیار کامل آن را بدست بگیرد، از اتحاد کامل حزب شانه خالی می کنند.

اتحاد شوراهای حزب اسلامی افغانستان اعلام موجودیت کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد