اتحادیه-اروپا-از-توافق-صلح-دولت-و-حزب-اسلامی-حمایت-مالی-می-کند

اتحادیه اروپا توافق نامه صلح حزب اسلامی با دولت افغانستان را بررسی میکند تا برای تشویق سایر مخالفان مسلح، برای اجرای این توافقنامه صلح کمک مالی نماید.

به گزارش افغان نیوز، وال استریت ژورنال گزارش داده که دولت افغانستان برای اجرای توافقنامه صلح با حزب اسلامی حکمتیار به اتحادیه اروپا پیشنهاد کرده تا از اجرای این روند حمایت مالی کند.

در این گزارش ، فرانس مایکل ملبین نماینده ویژه اتحادیه اروپا در امور افغانستان گفت که این اتحادیه در حال بررسی پرداخت کمک مالی برای تطبیق توافقنامه صلح حزب اسلامی حکمتیار است.

وی افزود: در صورت هرگونه تخصیص بودجه برای اجرای توافقنامه صلح حزب اسلامی، آنها هیچ‌گونه کنترلی بر این کمک‌های مالی نخواهد داشت.

با این وجود بر اساس گزارش وال ستریت ژورنال، اتحادیه اروپا در ابتدا به پرداخت 2 تا 5 میلیون دالر برای توافقنامه صلح تعهد داده بود.

«امین‌کریم» رئیس مذاکره کننده حزب اسلامی در واکنش به این گزارش به «رادیوآشنا» گفته که حزب اسلامی از هیچ کشوری کمک دریافت نکرده است

همچنان وال ستریست ژورنال به نقل از مقام وزارت خارجه آمریکا گزارش داد که دولت آمریکا تا کنون هیچ درخواست رسمی از آدرس کابل برای حذف حزب اسلامی از فهرست تروریزم دولت آمریکا دریافت نکرده است.

 

اتحادیه اروپا از توافق صلح دولت و حزب اسلامی حمایت مالی می کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد