اتحادیه-اروپا-در-هیچ-شرایطی-افغانستان-را-تنها-نمی‌گذارد

سفرای کشورهای عضو اتحادیه اروپا به وزارت دفاع وعده سپردند که درهیچ شرایطی مردم افغانستان را تنها نگذارند و فرصت‌های لازم را برای پیشرفت مساعد کنند.

به گزارش افغان نیوز؛ بسم الله محمدی، سرپرست وزارت دفاع ملی، ناوقت روز گذشته با «آرنوت پاولز» معاون نمایندگی اتحادیه اروپا و سفرا و معاونان سفیران کشورهای فرانسه، سویدن، هالند، ایتالیا، اسپانیا، دنمارک، آلمان، چک و فنلند در کابل دیدار و گفتگو کرد.

آقای محمدی از کمک و همکاری‌های کشورهای عضو اتحادیه اروپا در دو دهه اخیر برای دولت و مردم افغانستان ابراز قدردانی نموده و این کمک‌ها را برای توسعه و پیشرفت کشور مهم تلقی کرد.

وی گفت: افغانستان هنوزهم مورد تهدید جدی تروریزم قراردارد و در راستای مبارزه با تروریزم، نیاز به کمک و همکاری جامعه جهانی است و ما خرسند هستیم‌ که اتحادیه اروپا به ادامه‌ی همکاری‌های شان متعهد است.  

سرپرست وزارت دفاع همچنان گفت که خیزش‌های مردمی دراین اواخر نیز شکل گرفته و تمامی کارهای آنان درهم آهنگی با نیروهای امنیتی صورت می‌گیرد. 

در همین حال، پاولز، معاون نماینده‌ی اتحادیه اروپا درافغانستان و سفرا و دیپلومات‌های کشورهای اروپایی از تلاش‌ها و رشادت نیروهای دفاعی و امنیتی در راستای دفاع از جان و مال مردم تمجید و قدردانی کردند.

سفرای کشورهای اروپایی گفتند که کمک‌های کشورشان به دولت و مردم افغانستان ادامه خواهد یافت؛ آنها درهیچ شرایط مردم افغانستان را تنها نمی‌گذارند و فرصت‌های لازم را برای پیشرفت مساعد خواهند ساخت.

این درحالی است که با آغاز روند خروج نیروهای خارجی از افغانستان، جنگ در تمامی ولایت‌ها افزایش یافته و بسیاری از زیربناها به شمول پایه‌های مخابراتی و لین برق هر روز تخریب می‌شوند.

اتحادیه اروپا در هیچ شرایطی افغانستان را تنها نمی‌گذارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد