اتحادیه‌-اروپا-از-تصمیم-طالبان-برای-بازگشت-چهره‌های-سیاسی-استقبال-کرد

اتحادیه‌ اروپا از تصمیم تازه طالبان برای ایجاد یک کمیسیون ویژه به منظور بازگشت چهره‌های سیاسی به افغانستان استقبال کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ نوان برانت، سفیر اتحادیه‌ اروپا برای افغانستان، صبح امروز پنج‌شنبه (۲۶ حوت) با نشر توییتی از تصمیم کابینه‌ طالبان به خاطر ایجاد کمیسیون ویژه به منظور برگشت چهره‌های سیاسی به افغانستان استقبال کرد.

وی نوشته‌است که اگر این تصمیم طالبان درست باشد، بخشی از رویکرد گسترده‌تر به سمت مشروعیت بیش‌تر دولت آینده و شامل همه اقشار جامعه افغانستان است.

این در حالی ا‌ست که اخیرا کابینه‌ طالبان برای برگشت «شخصیت‌های مختلف سیاسی» کمیسیون ویژه‌ای را ایجاد کرده‌است.

این کمیسیون تحت‌ عنوان «کمیسیون عودت و ارتباط» به رهبری مولوی شهاب‌الدین دلاور؛ سرپرست وزارت معادن و پترولیم ایجاد شده‌است.

هنوز درباره‌ فعالیت این کمیسیون جزئیاتی داده نشده‌است؛ اما با سقوط دولت پیشین اکثر سیاستمداران مخالف طالبان، کشور را ترک کرده و شماری از آن‌ها از جمله اشرف‌غنی؛ رییس جمهوری فراری اکنون خواهان برگشت به کشور شده‌اند.

اخیرا امیرخان متقی؛ سرپرست وزارت خارجه طالبان هم در حاشیه نشست آنتالیا گفته‌بود که به همه رهبران سیاسی مخالف آن گروه، پیام فرستاده شده که به کشور بازگردند.

طالبان بارها تاکید کرده‌اند که براساس فرمان «عفو عمومی» رهبرشان، هیچ تهدیدی متوجه کارمندان، رهبران و نیروهای نظامی دولت پیشین نیست.

با این حال، گزارش‌های فراوانی درباره بازداشت، شکنجه، قتل و ترور برخی نظامیان و حتی سربازان دولت پیشین منتشر شده‌است. در روزهای اخیر دامنه این نوع کشتارها به شدت افزایش یافته‌است.

اتحادیه‌ اروپا از تصمیم طالبان برای بازگشت چهره‌های سیاسی استقبال کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد