اتشه-تجاری-جدید-سفارت-افغانستان-در-ترکمنستان-معرفی-شد

وزارت صنعت و تجارت اعلام کرده که اتشه تجاری جدید در سفارت افغانستان در عشق‌آباد، پایتخت ترکمنستان تعیین کرده است.

به گزارش افغان نیوز؛ این وزارت امروز (شنبه، ۶ جوزا) به نشر توییتی گفته است هارون سعیدی، به‌حیث اتشه تجاری در سفارت افغانستان در ترکمنستان گماشته شده است.

وزارت صنعت و تجارت نگاشته که فضل محمد صابر، سرپرست سفارت افغانستان در عشق آباد طی مراسمی که به مناسبت معرفی اتشه جدید این سفارت برگزار شده بود بر نقش تجارت و سرمایه‌گذاری در توسعه روابط و همکاری‌های اقتصادی میان افغانستان و ترکمنستان تاکید کرده است.

هارون سعیدی طی مراسم که با حضور سفیر افغانستان در عشق آباد و شماری از سرمایه‌گذاران، رسماً به‌حیث اتشه تجاری این سفارت معرفی شد.

نورالدین عزیزی، سرپرست وزارت صنعت و تجارت در صحبت آنلاین، تقرر اتشه جدید رایک‌ گام مهم در راستای گسترش همکاری‌های منطقه‌ دانسته است 

او گفته که در این چارچوب، عرضه خدمات لازم به سکتور خصوص و بازرگانان را تقویت نموده و زمینه‌ساز رشد صادرات و همکاری‌های اقتصادی در منطقه می‌شود.

به این حال، اتشه‌های تجارتی مکلف‌اند تا در بخش‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذاری و ایجاد ارتباط و تامین هماهنگی میان وزارت تجارت و صنایع و مراکز مطالعات تجارتی در کشور میزبان به هدف انجام تحقیقات و برگزاری برنامه های ارتقا ظرفیت کار نمایند.

 

 

اتشه تجاری جدید سفارت افغانستان در ترکمنستان معرفی شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد