اتمر-اجماع-منطقه‌ای-و-جهانی-برای-صلح-وجود-دارد

سرپرست وزارت امور خارجه می‌گوید که امروز منطقه و جامعه بین المللی بر صلح و جمهوریت افغانستان اجماع دارند و این همه بدون مطرح ساختن دیدگاه اقتصادی، ممکن نیست.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه روز گذشته در کنفرانس ملی تحت عنوان مسیرهای جدید ترانزیتی و تجارتی؛ حرکت به سوی افغانستان خودکفا و مرفه، گفت: توقع می‌رود که کنفرانس متذکره این دیدگاه بزرگ اقتصادی را که با آن در افغانستان و منطقه پیشرفت، صلح و ثبات تامین می گردد، به تحرک آورد.

آقای اتمر گفت که تجارت، سیاست، صلح و ثبات با توسعۀ اقتصادی منطقه و جهان، مبارزه با دهشت افگنی و جرایم سازمان یافته ارتباط دارد، به همین دلیل منطقه و جهان باید از دیدگاه اقتصادی افغانستان حمایت نمایند، تا همه به منافع مشترک دست یابیم.

وی با اشاره به موفقیت پروسۀ صلح، گفت  که امروز منطقه و جامعه بین المللی بر صلح و جمهوریت افغانستان اجماع دارند و این همه بدون مطرح ساختن دیدگاه اقتصادی، ممکن نیست.

در همین حال، امرالله صالح، معاون اول ریاست جمهوری نیز گفت که ما به همکاران بین المللی ظرفیت داخلی و فرصت های سرمایه گذاری را نشان دهیم و افغانستان از نقطه تهدید، به نقطۀ وصل مبدل شده است.     

این درحالی است که محمد اشرف غنی، رییس جمهور کشور و عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحۀ ملی در پیوند به رویداد تروریستی در فیروزکوه، مرکز ولایت غور اعلام نموده اند که افزایش خشونت‌ها در کشور، روند مذاکرات صلح را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد‌.

اتمر: اجماع منطقه‌ای و جهانی برای صلح وجود دارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد