اتمر-حکومت-در-جهت-تخریب-پروسه-صلح-کار-می‌کند

رئیس تیم انتخاباتی صلح و اعتدال می‌گوید که مردم افغانستان برای آمدن صلح به یک اجماع رسیده اند، اما حکومت همواره این پروسه را تخریب می‌کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد حنیف اتمر، رئیس تیم انتخاباتی" صلح و اعتدال" امروز دو شنبه(5، حمل) طی یک گرد همایی مردمی در ولایت بلخ گفت که مردم صلح می‌خواهند، این صلح خواهی و اجماع عمومی در مورد صلح به دلیل این است که دل هر شهروند افغانستان به دلیل قربانیان نظامی و غیر نظامی در پنج سال گذشته درد می کند.

وی گفت: «آوردن حکومت سرپرست و یا موقت براساس احکام قانون اساسی از اولیت‌های ما است تا برای ملت اطمینان بدهیم که صلح و انتخابات آمدنی است و تیم صلح و اعتدال به‌خاطر این آرمان‌های ملت با تمام قوه مبارزه می‌کند

آقای اتمر با انتقاد تندی از حکومت وحدت ملی گفت که رهبران سیاسی تلاش دارند تا گفت‌وگوهای بین الافغانی برای ختم جنگ شکل بگیرد، اما حکومت این روند را همراهی نمی‌کند و همواره در پی تخریب آن است.

حنیف اتمر افزود: “ ما تلاش کردیم اما بسیار جای تاسف هست که در این تلاش همراهی حکومت را با خود نداریم. زیرا حکومت به خاطر اهداف سیاسی و گروهی خود این کار را نمی‌کند. آن ها در گفت‌وگوهای بین الافغانی هیأت نمی فرستند و مصروف تخریب روند صلح به گونه روزانه اند.

اتمر تصریح نمود؛ آیا آن ها نمی‌دانند که با این کار شان مسئول عواقب جنگ اند؟ من یک بار دیگر به حکومت گوش‌زد می‌کنم که مردم صلح می‌خواهند و تلاش‌های مخرب شما شدیدا مخالف اراده ملت است.”

این در حالی است که سیزده روز قبل، دور پنجم مذاکرات میان زلمی‌خلیل‌زاد و طالبان پس از ۱۶ روز گفت‌وگو پشت درهای بسته پایان یافت. هر چند تاکنون آقای خلیل‌زاد در مورد این دور مذاکرات چیزی به حکومت افغانستان نگفته، اما در پایان این دور مذاکرات در برگه تویتر خود نگاشته بود که در دور پنجم روی پیش‌نویس مبارزه با تروریسم و خروج نیروهای خارجی از افغانستان توافق شده است.

اتمر: حکومت در جهت تخریب پروسه صلح کار می‌کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد