اتمر-خطاب-به-عبدالله-جنجال-نکنید،-انتخابات-پایان-یافت

سرپرست جدید وزارت امور خارجه کشور اعلام نمود که مطابق قانون اساسی افغانستان، انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده و هیچ دلیلی برای ایجاد جنجال های سیاسی باقی نمانده است.

به گزارش افغان نیوز: محمد اشرف غنی، رئیس جمهوری اسلامی افغانستان عصر دیروز محمد حنیف اتمر، سرپرست و نامزد وزیر وزارت امور خارجه را، رسماً معرفی نمود.

محمد حنیف اتمر ضمن ابراز امتنان از اعتماد رئیس جمهور غنی، گفت که مطابق قانون اساسی انتخابات ریاست جمهوری به پایان رسیده و نتایج انتخابات را کمیشنرانی که از سوی نامزدان ریاست جمهوری انتخاب گردیده بودند، اعلام کردند. بنابراین، هیچ دلیلی برای ایجاد جنجال های سیاسی باقی نمانده است.

آقای اتمر تصریح کرد، کسی که به مردم سالاری و پروسه انتخابات در کشور زیان می رساند، نزد ملت و تاریخ مسئول خواهد بود. از همکاران سیاسی خود می خواهم تا بخاطر منافع علیا کشور و مشارکت ملی به صدای رئیس جمهور لبیک بگویند.

وی افزود که حکومت متعهد به مشارکت ملی می باشد و من برنامه کاری خویش را برای وزارت امور خارجه، به جلسۀ کابیه ارائه خواهم کرد.

رئیس جمهور غنی ضمن ابراز امتنان از سرپرست و نامزد وزیر وزارت امور خارجه، برای موصوف در مسئولیت جدید آرزوی موفقیت نموده، گفت که دستگاه دپیوماسی افغانستان و دیپلوماتان ما باید از دولت و مردم افغانستان نمایندگی کنند.

این درحالی است که حامد کرزی، عبدالرب رسول سیاف، محمدکریم خلیلی و محمدیونس قانونی در یک اعلامیه مشترک از غنی خواستار توقف تعیینات مقامات حکومت و از عبدالله خواستار تمدید مهلت برای رسیدن به تفاهم شده‌اند.

اتمر خطاب به عبدالله: جنجال نکنید، انتخابات پایان یافت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد