اتمر-همسایه-ها-نباید-در-امور-افغانستان-دخالت-کنند

محمد حنیف اتمر، رییس تیم انتخاباتی"صلح و اعتدال) اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان را مداخله صریح در امور داخلی خواند و افزود که رهبران کشورهای همسایه نمی‌توانند در مورد آینده افغانستان تصمیم بگیرند.

به گزارش افغان نیوز: واکنش‌های روسای پیشین امنیت ملی افغانستان و شماری از اگاهان سیاسی بار دیگر سبب شده است که محمد حنیف اتمر در برگه تویتر خود بنویسد که تیم او اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان را نکوهش می‌کند و آن را یک مداخله صریح در امور داخلی افغانستان می‌داند.

آقای اتمر گفته است:” اظهارات اخیر نخست وزیر پاکستان مداخله صریح در امور داخلی افغانستان است. افغانستان یک ملت با اقتدار است. رهبران کشورهای همسایه نه، بلکه مردم افغانستان می‌توانند در مورد آینده این کشور تصمیم بگیرند.”

نکوهش اظهارات عمران خان از سوی حنیف اتمر درحالی مطرح می شود که رحمت الله نبیل و امرالله صالح در واکنش به اظهارات اخیر محمد حنیف اتمر تصریح نموده که عمران خان، نخست وزیر پاکستان با تیم صلح و اعتدال به رهبری اتمر هماهنگی و هم سویی دارد.

آنان مدعی اند که مطابق به دستورالعمل آی اس آی، روز گذشته نخست وزیر پاکستان بار دیگر بر ایجاد یک حکومت موقت تاکید کرده است، در عین حال دیروز این مسئله در بلخ نیز یاد آوری شد. این بسیار واضیح است که راه حل اتمر و عمران خان یک قسم است و هردو برای افغانستان یک قسم فکر می‌کنند.

این همه درحالی است که عمران خان، نخست وزیر پاکستان نیز روز گذشته ایجاد حکومت موقت در افغانستان را یک راه حل احتمالی خوانده و گفته است که حکومت این کشور گفت‌وگوهای صلح را به بن بست کشیده است.

اتمر: همسایه ها نباید در امور افغانستان دخالت کنند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد