اتهام-غرق-کردن-مهاجرین-افغان-توسط-ایران-جنجال-برانگیز-شد

وزارت امور خارجه افغانستان از کشور ایران خواست تا درباره اتهام شکنجه و غرق کردن ده‌ها مهاجر افغان در مرز دو کشور تحقیق کند.

به گزارش افغان نیوز: شماری از شهروندان افغان در ولایت هرات با نشر ویدیوئی ادعا کرده اند که سربازان ایرانی ۵۰ کارگر افغان را که به گونه غیرقانونی وارد خاک آن کشور شده بودند، پس از شکنجه به رودخانه‌ای در ساحه دهانه ذوالفقار پرتاب کرده اند.

نجات یافته گان می گویند که دو روز پیش به گونه قاچاقی و برای کار از منطقه "دهانه ذوالفغار" ولایت هرات وارد خاک ایران شده بودند، اما بعد از بازداشت و شکنجه از سوی سربازان ایرانی به دریای حایل بین خاک دو کشور پرتاب شدند.

آنان ادعا کرده اند که از این میان فقط ۱۲ نفر توانسته اند خود را نجات دهند؛ اما دستکم ۲۰ نفر از همراهان شان ناپدید شده‌اند.

رسانه‌های افغانستان با گفت‌وگو با شاهدان عینی و افرادی که اخیرا از مرز ایران اخراج شده اند، گزارش کردند که ماموران مرزبانی ایران بیش از ۵۰ مهاجر افغان را به رودخانه انداخته اند و بیشتر این افراد غرق شده اند.

حنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه افغانستان در واکنش به این رویداد، «هیئتی را تحت رهبری معین سیاسی وزارت خارجه توظیف نموده تا این حادثه را به شکل همه جانبه تحقیق و بررسی نماید، تا در پرتو حقایق موجود تصامیم لازم اتخاذ گردد.»

این درحالی است که وزارت امور خارجه ایران هنوز واکنشی به این گزارش نشان نداده اما کنسولگری ایران در هرات این گزارش‌ها را تکذیب می‌کند.

اتهام غرق کردن مهاجرین افغان توسط ایران جنجال برانگیز شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد