اجازه-نمی-دهیم-ایران-به-سلاح-هسته‌ای-دسترسی-پیدا-کند

رییس جمهور ایالات متحده گفته است که تحریم‌های اقتصادی جدید بر ایران وضع می‌کند تا این کشور به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا نکند.

به گزارش افغان نیوز: هشدار تازۀ دونالد ترامپ، رئیس جمهور امریکا به ایران یک روز پس از آن مطرح شد که او گفت؛ فقط ده دقیقه پیش از انجام حمله‌ها بر اهدافی در خاک ایران از تصمیم خود بازگشت.

سرنگونی یک طیارۀ بی‌سرنشین ۱۶۰ میلیون دالری امریکا به روز پنج‌شنبه، بیستم جون، توسط ایران سبب شد که ترامپ فرمان حمله بر چند هدف از جمله مراکز رادار ایران را صادر کند.

ترامپ روز شنبه، بیست و دوم جون، در قصر سفید به خبرنگاران گفت، نمی‌گذارد ایران به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کند. به گفته او؛ "ایران اکنون در نابسمانی اقتصادی به سر می‌برد، درست از دوزخ می‌گذرد و تحریم‌ها این کشور را سخت ضربه زده‌است. بنابراین تحریم‌های جدید نیز بر آن وضع می‌شود؛ آن هم بسیار زیاد. آنقدر زیاد که باورش را هم نکند."

این درحالی است که صبح پنجشنبه، ایران اعلام کرد که یک طیارۀ امریکایی را در حریم هوایی‌اش سرنگون کرده است. اما، اردوی امریکا گفت که این طیارۀ بی‌سرنشین در فضای بین‌المللی برفراز تنگۀ هرمز در پرواز بود.

ایران تصریح نمود که یک خطای نظامی دشمن، به ویژه امریکا، شبیه به شلیک بر یک انبار باروت است که ایالات متحده و منافع آنرا نشانه می‌گیرد و منطقه را آتش می‌زند.

ترامپ به خبرنگاران گفت که پس از آن از تصمیم خود به حمله بر ایران بازگشت که برایش گفته شد در جریان این حمله‌ها ممکن است تا به ۱۵۰ ایرانی کشته شوند. بخاطر که دوستان زیادی دارم که ایرانی هستند و نمی‌خواهم ۱۵۰ ایرانی را بکشم، من آن را درک می‌کنم.

ایران هم ظاهراً کوتاه نیامده و گفته است که اگر مورد حمله قرار گیرد "پاسخ تاریخی" خواهد داد. این را خبرگزاری تسنیم وابسته به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران به نقل از ابوالفضل شکارچی سخنگوی قوای مسلح ایران دیروز شنبه، بیست و دوم جون، گزارش داد.

شکارچی افزوده است: "یک خطای نظامی دشمن، به ویژه از سوی ایالات متحده و متحدان منطقه‌ای آن، شبیه به شلیک بر یک انبار باروت است که ایالات متحده و منافع آنرا نشانه می‌گیرد و منطقه را آتش می‌زند."

پیش از این، واشنگتن تهران را به انجام حمله‌های تازه بر چند نفتکش در نزدیکی تنگه هرمز به شمول دو نفتکش در آب‌های خلیج عمان در سیزدهم ماه جون متهم کرده بود.

اجازه نمی دهیم ایران به سلاح هسته‌ای دسترسی پیدا کند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد