احزاب-سیاسی-به-حکومت-هشدار-دادند

شماری از احزاب سیاسی طی یک نشست خبری هشدار دادند که اگر حکومت از تقلب های انتخاباتی جلوگیری نکند، در ۳۴ ولایت افغانستان به اعتراضات مدنی خواهیم پرداخت.

به گزارش افغان نیوز: سومین نشست خبری مشترک احزاب و جریان های سیاسی در رابطه به انتخابات پارلمانی، روز سه شنبه(22، جوزا) در کابل برگزار گردید.

اسدالله سعادتی، نماینده حزب وحدت اسلامی افغانستان در این مورد گفت؛ احزاب ملاقات های متعدد با بزرگان سیاسی داشته اند و اکثرا به این نتیجه رسیده اند که نظام انتخابات افغانستان تبدیل به نظام mdr شود که در شرایط کنونی مناسبتر می باشد. زیرا ضمن اینکه از خرید و فروش چوکی های پارلمانی جلوگیری می شود، زمینۀ برگزاری انتخابات شفاف را نیز فراهم می کند.

وی افزود، اگر حکومت و حامیان جهانی آن خواستار برگزاری انتخابات شفاف می باشند، باید تیتابس ایجاد کند؛ به خاطر که در حال حاضر یک میلیون شناسنامه بدون اسناد توزیع شده است.

سعادتی تاکید داشت؛ قرار است که احزاب سیاسی با شورای ثبات و حراست افغانستان نیز در رابطه به انتخابات صحبت داشته باشد تا زمینۀ اصلاحات انتخاباتی در حد امکان فراهم گردد. زیرا دموکراسی ایجاب می کند که احزاب نقش برجسته داشته باشند.

عبیدالله بارکزی، نماینده حزب اسلامی گفت؛ ما به حکومت اسنادی را ارائه می کنیم تا از تقلب در انتخابات جلوگیری نموده و نقش مردم و مشوره های احزاب را در نظر بگیرد. در غیر آن خیمه های تصن برپا خواهیم کرد؛ به خاطر که اکنون در برابر پروسه انتخابات بیش تر از سلاح استفاده می شود.

احزاب سیاسی به حکومت هشدار دادند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد