احزاب-سیاسی-خواستار-آتش‌بس-دایمی-شدند

احزاب سیاسی از افزایش خشونت‌ها در کشور انتقاد کرده و خواستار آتش‌بس دایمی و آغاز دوباره‌ای گفتگوهای صلح میان حکومت و طالبان شدند.

به گزارش افغان نیوز: محمد یاسین حبیب، منشی کمیته تماس احزاب سیاسی، امروز( دوشنبه، ۲۰ ثور) در نشست خبری گفت؛ وقت آن رسیده که طالبان تعهدات شان در پروسه صلح را عملی نموده و از خشونت، خونریزی و کشتار افراد بی‌گناه دست بردارند. 

اعضای این کمبته با صدور قطعنامه‌ای خواستار آتش‌بس دایمی و آغاز دوباره مذاکرات صلح میان حکومت افغانستان و گروه طالبان شدند. 

کمیته تماس احزاب سیاسی در قطنعنامه خود بر تامین صلح پایدار در کشور تاکید کرده و گفتند که باید در پروسه صلح تمامی دست آورد‌ها و ارزش‌های دو دخه‌ای اخیر حفظ شود. 

در قطعنامه آمده است که در پروسه صلح  افغانستان باید به فتوای علمای جهان اسلام، حفظ هویت دینی و ملی، تقویت وحدت ملی و همدیگر پذیری توجه جدی شود. 

آتش بس دایمی، حفظ حقوق شهروندی، آزادی زنان، آزادی رسانه ها و حقوق اقلیت ها، حاکمیت ملی و تمامیت ارضی از موارد دیگری است که در  قطعنامه کمیته تماس احزاب سیاسی در پروسه صلح روی آن تاکید شده است. 

کمیته احزاب سیاسی در حالی از پروسه صلح و آتش‌بس دایمی در کشور اعلام حمایت‌می‌کند که رهبری طالبان روزهای عید فطر را آتش‌بس آعلام کرده است.

احزاب سیاسی خواستار آتش‌بس دایمی شدند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد