احزاب-مطرح-افغانستان-استیکر-های-انتخاباتی-باطل-اعلام-شود

شماری از احزاب مطرح افغانستان امروز در نشستی فیصله کرده است که روند کنونی ثبت نام انتخاباتی باطل اعلام شده و در انتخابات پیش رو از سیستم بایومتریک استفاده شود.

به گزارش افغان نیوز: نمایندگان شماری از احزاب بزرگ افغانستان ( حزب اسلامی، حزب وحدت مردم افغانستان، حزب جمعیت اسلامی، حزب جنبش ملی، حزب وحدت اسلامی، روند مردم افغانستان و چندین حزب دیگر) امروز شنبه، در کابل در مورد انتخابات پیش رو، رای زنی کردند.

در این نشست گلبدین حکمتیار، محمد محقق، اضرار احمد مقبل ( نماینده آقای کرزی) انورالحق احدی، سید حامد گیلانی، باتور دوستم و اسد الله سعادتی( نماینده آقای خلیلی) حضور داشتند.

رهبران احزاب سیاسی و ائیتلاف های سیاسی روی دو موضوع تاکنون توافق کرده اند که نخستین مورد آن باطل اعلام کردن روند کنونی ثبت نام رای دهندگان می باشد.

آنها گفته اند باید سیستم بایو متریک که سیستم مطمئن و شفاف است در انتخابات پارلمانی به کار رود و تا کنون کمیسیون مستقل انتخابات را روند کنونی وقت تلفی کرده است.

بخش دوم توافق آنها در مورد تغیر نظام انتخاباتی است، این احزاب خواستار نظام انتخاباتی چند بعدی است.

در انظام انتخاباتی چند بعدی، هر ولایت یک حوزه انتخاباتی است و شمارش هر ولایت در خود ولایت صورت میگیرد و احزاب حق دارند که نامزد معرفی نمایند.

این رهبران احزاب تاکید کردند که دو هفته فرصت میدهند تا در این مدت کمییسیون مستقل انتخابات و جامعه جهانی به خواست های آنها پاسخ دهد، در صورت که پاسخ قناعت بخش نباشد، اقدامات بعدی روی دست گرفته می شود.

احزاب مطرح افغانستان: استیکر های انتخاباتی باطل اعلام شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد