احزاب-معیاری-در-افغانستان-وجود-ندارد

برخی از نمایندگان مجلس می گویند؛ احزاب معیاری که در پی آبادی این سرزمین باشند در افغانستان وجود ندارد، زیرا هر کدام در صدد شکست رقبا و منافع شخصی شان هستند.

به گزارش افغان نیوز: عبدالستار درزابی، عضو مجلس نمایندگان، امروز دوشنبه(25، سرطان) گفت؛ در کشورهای همسایه احزابی وجود دارد که سرنوشت کشور شان را تغییر داده است، اما احزاب غیر معیاری در افغانستان مصروف کشتن و نابودی یکدیگر هستند.

وی افزود؛ حفاظت از کشوری بنام افغانستان وظیفه همۀ ما است و باید برای آبادی این خاک تلاش کنیم، زیرا تجربه نشان داده که اختلافات حزبی و سیاسی هیچ جنبه مثبتی نداشته است.

آقای درزابی علاوه کرد؛ امروز با وجود اختلافات عمیق باز هم جای شکر است که احزاب حد اقل در کنار همدیگر نشسته میتوانند، زیرا روزی بود که این احزاب حتی به یکدیگر تلفن کرده نمیتوانستند و حضور یکدیگر را قبول نداشتند. بنابراین اگر احزاب میخواهند نقش برجسته داشته باشند، باید اعضای خودرا مستقل کاندید نکنند و سرنوشت مردم را به بازی نگیرند.

درزابی گفت که حکومت باید زمینه انتخابات سراسری را فراهم کند، زیرا مردم علاقمند انتخابات و تحقق پروسۀ صلح هستند و برای آرامش حاضرند خون بدهند.

از سوی هم غلام فاروق مجروح می گوید که رهبران حکومت وحدت ملی مردم را به گیروگان گرفته اند و از غم مردم بی خبر هستند، زیرا فرزندان خود شان در خارج از افغانستان زندگی می کنند.

وی تاکید داشت؛ در حال حاضر وضعیت اقتصادی و امنیتی به حدی خراب شده که دیگر راهی جز برگزاری انتخابات و تشکیل یک پارلمان جدید وجود ندارد. بنابراین تمام احزاب باید مطابق قانون در انتخابات اشتراک کنند و هر گونه مشکل تراشی و بهانه جویی را کنار بگذارند.

فاطمه عزیز عضور دیگر مجلس نمایندگان می گوید: وضعیت به حدی خراب شده است که مردم مرگ را ترجیح میدهند و در یک ماه گذشته در قلعه زال کندوز 20 نفر کشته شده اند و 60 نفر دیگر در دشت ارچی کشته شده اند.

عبدالقیوم سجادی نماینده مردم غزنی در پارلمان گفت که ولسی جرگه باید از نیروهای امنیتی بخواهد تا جلوی قتل و افزایش تلفات را بگیرند. وی در مورد تنش های ولایت غزنی گفت که اگر قانون شکنی در این ولایت گرفته نشود، برگزاری انتخابات به بحران کشانده خواهد شد.

احزاب معیاری در افغانستان وجود ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد