احمد-مسعود-فرهنگ-جهاد-در-کشور-باید-حفظ-شود

فرزند احمدشاه مسعود می‌گوید که بحران کنونی رابطه مستقیم با فرهنگ جهاد ستیزی در کشور دارد و ما راهی جز اتحاد مجاهدین نداریم.

به گزارش افغان نیوز: احمد مسعود، فرزند احمدشاه مسعود، قهرمان ملی، امروز( چهارشنبه، ۱۴ ثور) در مراسم "بیست و نهمین سالیاد پیروزی جهاد افغانستان" گفت که در بیست سال گذشته تلاش شده مهاجدین به انزوا و فرهنگ جهاد در کشور  از بین برده شود. 

آقای مسعود افزود که بحران و ناامنی‌های امروز رابطه مستقیم با فرهنگ جهاد ستیزی و نادیده گرفتن مجهادین در بیست سال گذشته است که تلاش‌های زیاد از سوی‌ برخی افراد در قدرت صورت گرفته است.

وی از رویکرد ضد مجهادین و جهاد در افغانستان انتقاد کرده و گفت که راه حل بحران دیروز در کشور اتحاد مجاهدین بود و امروز هم نیاز به چنین اتحاد داریم.

آقای مسعود بیان کرد که نقش و فرصت برابر برای مردم افغانستان باعث اتحاد میان تمامی اقوام ساکن در کشور می‌شود؛ همان اتحادی که در هشت ثور تاریخ را در برابر ابرقدرت زمان رقم زد. 

او با توجه به افزایش خشونت‌ها و مبهم بودن پروسه صلح گفت که طالبان هیچ بهانه‌ای برای جنگ و ادامه آن ندارند و با خروج نیروهای امریکایی‌ باید به خشونت‌ها پایان دهند. 

مسعود گفت: "اگر مردم افغانستان برای دفاع از دین و شرف شان، راه نظامی را پیش‌گیرند، ما هم در کنار مردم ایستاد خواهیم شد". 

آقای مسعود در مورد تاخیر بزرگداشت از هشتم ثور گفت که قرار بود این برنامه در هشت ثور در خیمه لویه جرگه دایر شود؛ اما اشرف غنی در دقایق آخر مانع آن شد و می‌خواست جلو تجمع مردمی را بگیرد.

این درحالی است که شماری از شهروندان کابل، صبح روز سه‌شنبه(۷، ثور) تصاویر تعدادی از رهبران مجاهدین را در سه راهی علاوالدین تقریباً در ساحه غرب کابل به دار آویختند.

احمد مسعود: فرهنگ جهاد در کشور باید حفظ شود

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد