احمدالله-عليزی-مشاور-رییس-جمهور-برکنار-شد

احمدالله عليزی مشاور رييس جمهور در امور حکومتدارى محلى، در پى انتقاد از حکومت و تاکيد بر برگزارى لويه جرگه عنعنوى، از پست مشاوريت برکنار گرديد.

به گزارش افغان نیوز: در حکم رييس جمهور گفته شده که به تأسی از حکم فقره (١٣) مادۀ شصت و چهارم قانون اساسی، عزل احمدالله عليزی مشاور رييس جمهور در امور حکومتداری محلی، منظور است.

اين درحالى است که احمدالله عليزی رييس حزب اساس نو افغانستان است، هفتۀ گذشته در همايشى از حکومت انتقاد نموده گفت: "ما مخالف حکومت و نظام نيستيم، ما خواهان عزت و وقار مردم خود هستيم، ديگر هيچ راهی وجود ندارد که بتواند به مشکلات نقطۀ پايان بگذارد؛ به جز از لويه جرگه عنعنوی."

حامدکرزى رييس جمهور پيشين و برخى مقامات ديگر حکومت قبلى، درحالى بر برگزارى لويه جرگه تاکيد دارندکه حکومت، امروز با پخش اعلاميه گفته است که در اين اواخر، شماری از افراد و حلقات، شايعاتی را مبنی بر فراخوانی لويه جرگه پخش کرده و افراد و اشخاص خويش را به شماری از ولايات فرستاده اند، که نه تنها آنان نمايندگان رسمی حکومت نيستند، بلکه مردم عام نيز مکلف به نشست و مشوره با آنها نمی باشند.

در اعلاميه گفته شده که اين روند، مطابق قوانين نافذۀ افغانستان نبوده و رسميت ندارد. بناءً به کارمندان حکومت هدايت داده می شود تا از اشتراک در پروسه هايی که با قوانين کشور سازگاری ندارند، اجتناب ورزند.

احمدالله عليزی مشاور رییس جمهور برکنار شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد