احیا‌ء-مجدد-معینیت-تعلیمات-اسلامی-در-وزارت-معارف

وزارت معارف کشور اعلام نموده که ساختار تشکیلاتی معینیت تعلیمات اسلامی این وزارت دوباره «احیاء» شده است.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه این وزارت که امروز دو شنبه(24، قوس) منتشر شده، آمده است که این اقدام به أساس پیشنهاد سرپرست وزارت معارف و منظوری رییس‌جمهور غنی روی دست گرفته شده است.

اعلامیه افزوده است که این طرح طی دو گزینه به مجلس نمایندگان ارائه شده است: «ایجاد بورد عالی اجرائیوی تعلیمات اسلامی با عضویت پنج تن از علمای جید کشور منجمله یک خانم» و «و احیا‌ء مجدد معینیت تعلیمات اسلامی».

وزارت معارف گفته است که این اقدام «جهت ارج‌گذاری به تقاضای اعضای محترم ولسی جرگه، مشرانو جرگه شورای ملی، علمای جید کشور و مردم افغانستان روی احیاء معینیت تعلیمات اسلامی» روی دست گرفته شده است.

وزارت معارف چندی پیش اعلام کرد که این وزارت تغییرات جدیدی را در نظام آموزشی کشور اعمال می‌کند تا «اسلام جایگاه محوری را در سیستم تعلیم و تربیه داشته باشد».

وزارت معارف همچنین گفته بود که در این تغییرات، تمام دانش‌آموزان صنوف اول تا سوم، به‌جای مکتب به مسجد خواهند رفت.

این وزارت درباره‌ی مزیت این تغییرات گفته بود: «در سه سال نخست تعلیم و تربیه، رفتن به مسجد یک هویت قوی اسلامی را در شاگردان ایجاد و پرورش خواهد داد و محوریت اسلام را برای شاگردان ما برجسته خواهد نمود».

این درحالی است که تغییرات جدید در وزارت معارف با واکنش‌های گسترده مواجه شد. عبدالله عبدالله، رییس شورای عالی مصالحه ملی در واکنش به این تغییرات گفته بود که این تصمیم «به ده‌ها دلیل»، از اساس اشتباه است.

احیا‌ء مجدد معینیت تعلیمات اسلامی در وزارت معارف

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد