اختطاف-دختر-سفیر؛-محور-گفتوی-اتمر-و-قریشی

وزیر خارجه پاکستان به حنیف اتمر وعده سپرد که قضیه اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد را همچون فرزند خودش با جدیت پی‌گیری خواهد کرد.

به گزارش افغان نیوز؛ سلسله علی‌خیل دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، روز جمعه(۲۶ سرطان) برای ساعاتی ربوده و پس از شکنجه رها شد.

محمد حنیف اتمر وزیر خارجهٔ کشور، امروز دوشنبه(۲۸، سرطان) با شاه محمود قریشی، وزیر خارجهٔ پاکستان در مورد تحقیقات جاری روی قضیهٔ اختطاف دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد، گفتگو کرده است.

به نقل از اعلامیه وزارت خارجه؛ آقای اتمر در این تماس تلفنی گفته است که اظهار نظرهای غیرمسلکی و قضاوت‌های پیش‌از وقت، روابط دوجانبه و اعتبار تحقیقات جاری را که هنوز تکمیل نشده است، به‌شدت آسیب می‌زند. 

وی افزود که افغانستان آماده است در پیشبرد تحقیقات الی گرفتاری و محاکمهٔ عاملان این جنایت و تأمین امنیت مطمین نمایند‌گی‌های سیاسی و دیپلومات‌ها با حکومت پاکستان همکاری کند. 

در همین راستا، قرار است هیأتی به پاکستان نیز سفر نماید که در روشنی بررسی‌ها و دریافت‌های این هیأت، اقدامات بعدی در مورد برگشت سفیر و دیپلومات‌های افغانستان اتخاذ خواهند شد.

وزیر خارجهٔ پاکستان گفت که قضیهٔ بانو سلسله همچون فرزند خودمان با جدیت پیگیری خواهد شد. تحقیقات در این مورد به زودی تکمیل و در روشنی آن  اجراآت صورت خواهد گرفت. 

آقای قریشی از اقدامات آن کشور برای تأمین امنیت نمایندگی‌های سیاسی و دیپلومات‌های افغانستان به وزیر خارجهٔ کشور اطمینان داد. 

این درحالی است که به دنبال رویداد اختطاف و لت‌و‌کوب دختر سفیر افغانستان در اسلام‌آباد؛ سفیر و دیپلومات‌های ارشد افغانستان مقیم اسلام‌آباد به کابل فراخوانده شدند.

اختطاف دختر سفیر؛ محور گفتوی اتمر و قریشی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد