اختلاف-میان-ارگ-و-قصر-سپیدار-بر-سر-تذکره-برقی

ارگ می‌گوید که روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی با اراده جدی حکومت عملی می‌شود، اما ریاست اجرایی می‌گوید که برای دست‌ یافتن به اجماع ملی و توافق جمعی و جلوگیری از اختلافات بیشتر، خواهان معطل‌شدن توزیع شناسنامه الکترونیکی است.

به گزارش افغان نیوز: شاه‌حسین مرتضوی در صفحه فیسبوکش نوشته است: آغاز فصل جدید! برای نخستين‌بار شهروندان كشور صاحب تذكره معياري می‌گردند.

او تاکید کرده که روند توزیع شناسنامه‌های الکترونیکی خواست شهروندان بوده و با اراده جدی حكومت عملی می‌شود.

این در حالی است که ریاست اجرایی می‌گوید که برای دست‌یافتن به اجماع ملی و توافق جمعی و جلوگیری از اختلافات بیشتر، خواهان معطل‌شدن توزیع شناسنامه الکترونیکی است.

در اعلامیه قصر سپیدار آمده است که ریاست اجرایی به این باور است که توزیع شناسنامه الکترونیکی به عنوان یکی از قضایای کلان ملی نیازمند بحث و دقت بیش‌تر می‌باشد تا اجماع ملی و توافق همگانی در این زمینه به دست آید.

اعلامیه می‌افزاید که عبدالله عبدالله، روز شنبه در این زمینه با اشرف غنی صحبت می‌کند و قضیه توزیع شناسنامه الکترونیکی باید در سطح دولت افغانستان به بحث گرفته و حل شود.

توزیع تذکره‌های الکترونیک در افغانستان، به یک مسأله جنجالی مبدل شده است.

محمداشرف غنی، رئیس جمهورافغانستان طی فرمان تقنینی در مادۀ شش قانون ثبت احوال نفوس تعدیل وارد کرد و کمیسیون مشترک ولسی جرگه و مشرانو جرگه نیز آنرا تائید نمود که بربنیاد آن، واژه اسلام و افغان در قانون ثبت احوال نفوس اضافه شد.

اما هنوز هم تعدادی از اعضای ولسی جرگه با ایجاد تعدیل در مادۀ شش قانون ثبت احوال نفوس مخالف اند به همین دلیل پس از نزدیک به دوماه از تائید این قانون از سوی شورای ملی، روند توزیع تذکره‌های الکترونیک آغاز نشده است.

اختلاف میان ارگ و قصر سپیدار بر سر تذکره برقی

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد