اختلاف-نظر-میان-قوای-سه‌گانه-نباید-به-دروغگویی-بیانجامد

مشاور ارشد روابط عامه و استراتژیک ریاست جمهوری در برنامه حساب دهی دولت به ملت گفت که اختلاف نظرها میان قوای سه‌گانه‌ دولت از جمله پارلمان و قوه اجراییه یک اصل است؛ اما این اختلاف‌ها نباید منجر به کذب گویی‌ها و تخریش افکار عمومی شود.

به گزارش افغان نیوز: وحید عمر، مشاور ارشد در امور روابط عامه و استراتژیک ریاست جمهوری، امروز( چهار شنبه، اول دلو) در آغاز برنامه حساب دهی دولت به ملت گفت که حکومت دو بار بودجه ملی را به مجلس فرستاده؛ اما مجلس آن را رد کرده است.

به گفته وی؛ اختلاف میان قوه مجریه و مقننه یک اصل است؛ ولی نباید سخنانی که از سوی اعضای مجلس مطرح می‌شود، افکار عامه را تخریش نماید. 

آقای عمر افزود: دلایلی را که پارلمان برای رد بودجه مطرح می‌کند، از دید حکومت موجه نیست و مذاکرات برای حل این اختلاف نظر‌ها میان حکومت و پارلمان جریان دارد. 

او گفت: " مجلس باید به خاطر اجرای معاشات کارمندان دولتی و پیش برد پروژه‌های انکشافی، بودجه ملی را تایید نماید".

عمر در مورد حساب دهی دولت به ملت گفت که باید تمامی ادارات دولتی به شمول ادارات بودجوی در ۳۴ ولایت افغانستان به مردم از طریق رسانه‌ها حساب دهد. 
او تاکید کرد که امسال به دلیل گفتگوهای صلح و برنامه‌های جمهوریت، حساب دهی دولت به ملت بسیار اساسی و ضروری است. 

عین‌الدین بهادری، رییس کمیسیون دسترسی به اطلاعات گفت که برنامه حساب دهی دولت به ملت یک فرصت خوب برای شفافیت سازی و پاسخگویی حکومت به مردم است. 

آقای بهادری گفت که در دنیایی امروزی حساب دهی دولت به ملت یک مسوولیت نیست بلکه افزایش قدرت دولت‌ها از طریق حساب دهی و پاسخگویی به مردم است. 
او تاکید کرد که برنامه حساب دهی دولت فرصت خوبی برای خبرنگاران و تهیه گزارش‌های تحقیقی رسانه‌ها است تا از این طریق از کار کرد حکومت نظارت داشته باشند. 

بااین‌حال، مجلس نمایندگان به دلیل غیر متوازن و یکسان نبودن معاشات کارمندان دولتی در بودجه ملی، آن را دو بار رد کرد؛ اما حکومت قرار است که هفته آینده برای بار سوم سند بودجه ملی را تایید و به مجلس بفرستد.

اختلاف نظر میان قوای سه‌گانه نباید به دروغگویی بیانجامد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد