اداره-اراضی-با-وزارت-شهرسازی-و-مسکن-ادغام-گردید

به اساس فرمان رییس جمهور غنی، اداره اراضی با وزارت شهرسازی و مسکن کشور ادغام گردیده و پس ازین به نام «وزارت شهرسازی و اراضی» یاد خواهد شد.

به گزارش افغان نیوز: در فرمان شماره ۱۰۷محمد اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان در مورد ادغام اداره اراضی کشور با وزارت شهرسازی و مسکن تحت عنوان «وزارت شهرسازی و اراضی» آمده است که به تأسی از حکم ماده پنجاهم قانون اساسی و به منظور ایجاد اصلاحات سالم در سیستم اداری و همچنان جلوگیری از تورم تشکیلاتی و ادارات موازی در ساختار دولت جمهوری ا.ا، مراتب آتی منظور است:

ماده اول: ادغام اداره اراضی افغانستان با وزارت شهرسازی و مسکن تحت عنوان «وزارت شهرسازی و اراضی»

ماده دوم: تشکیل اداره اراضی افغانستان و وزارت شهرسازی و مسکن با هم مدغم و کمیسیون مستقل اصلاحات اداری و خدمات ملکی مؤظف می‌گردد، طرح تشکیل جدید وزارت شهرسازی و اراضی را نهایی و جهت منظوری به ریاست جمهوری اسلامی افغانستان، ارایه نماید.

ماده سوم: بودجه با توجه به تصویب بودجه سال مالی ۱۳۹۷ از طریق شورای ملی و توشیح آن از جانب ریاست جمهوری ا.ا، الی ختم سال مالی ۱۳۹۷ معاشات کارمندان نهادهای مدغم‌شده کمافی‌السابق از بودجه قبلاً منظورشده اجرا گردد. وزارت مالیه بودجه مورد نیاز وزارت شهرسازی و اراضی را در سند بودجه ملی سال مالی ۱۳۹۸ در نظر بگیرد.

ماده چهارم: اموال منقول، غیرمنقول و اسناد رسمی تمام اموال منقول، غیرمنقول و همچنان اسناد رسمی هر دو نهاد مدغم‌شده در حضورداشت نماینده باصلاحیت اداره لوی‌څارنوالی، اداره عالی تفتیش و وزارت مالیه، به حیث ملکیت وزارت شهرسازی و اراضی ثبت و راجستر گردد.

همچنان به اساس یک حکم دیگر، جواد پیکار رییس مستقل اداره اراضی افغانستان به حیث سرپرست وزارت شهرسازی و اراضی گماشته شده است.

آقای پیکار به روز یکشنبه (۱۱ قوس ۱۳۹۷) توسط سرور دانش معاون دوم رییس جمهور به دفتر کارش معرفی گردید.

سرورش دانش معاون دوم رییس جمهور در سخنرانی اش ادغام اداره مستقل اراضی را با وزارت شهرسازی و مسکن یک گام نیک در اصلاحات اداری، جلوگیری از تورم تشکیلاتی و حذف ادارات موازی عنوان نمود.

اداره اراضی با وزارت شهرسازی و مسکن ادغام گردید

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد