اداره-تنظیم-امور-زندان‌ها-۱۶-شهروند-خارجی-در-کشور-زندانی-هستند

مسوولان اداره تنظیم امور زندان‌ها می‌گویند که در یک سال گذشته بیش‌از یک هزار زندانی از کشور ایران به زندان‌های افغانستان منتقل شده‌اند.

به گزارش افغان نیوز؛ محمد یوسف مستری، رییس عمومی اداره تنظیم امور زندان‌ها امروز (شنبه، ۲۱ اسد) در برنامه حساب‌دهی دولت به ملت گفت که این اداره در یک سال گذشته توانسته هزارو ۲۳۰ شهروند افغان را از زندان‌های ایران به زندان‌های افغانستان منتقل نماید. 

مستری افزود که این اداره با تلاش‌های مقام‌های امارت اسلامی در یک سال گذشته، حکم اعدام ۲۵۰ شهروند افغانستان را در ایران به حبس تبدیل نماید. 

او بیان داشت براساس حکم رهبری امارت اسلامی در دو عید گذشته، ۳ هزارو ۸۸۱ زندانی از زندان‌های کشور آزاد و برای ۹۸۱ زندانی دیگر تخفیف مدنظر گرفته شده است. 

رییس عمومی اداره تنظیم امور زندان‌ها در این برنامه از ایجاد برخی سهولت‌ها در زندان‌های کشور خبر داده و گفت که زمینه یادگیری حرفه‌ از جمله خیاطی، فلزکاری، ترمیم موتر و بخش برق در زندان‌ها فراهم شده است. 

حبیب‌الله بدر، معاون نظامی اداره تنظیم امور زندان‌ها در این برنامه گفت که ‏۱۶ شهروند خارجی به‌ شمول ۵ زن در زندان‌های کشور زندانی اند. 

‏مسوولان اداره تنظیم امور زندان‌ها می‌گویند که در یک‌سال گذشته قانون اصلاح زندان‌ها مورد بازنگری قرار گرفته و برنامه‌های متعددی در کنار طرح مبارزه با فساد در نظر گرفته شده و جهت درمان زندانیان شفاخانه ۵۰ بستر نیز در زندان مرکزی فعال شده است. 

 

آژانس افغان نیوز-مهدی انصاری

 

 

اداره تنظیم امور زندان‌ها: ۱۶ شهروند خارجی در کشور زندانی هستند

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد