ادامه-فشارها-بر-طالبان-به-زیان-افغانستان-و-جهان-است

سرپرست وزارت خارجه طالبان فشار برخی کشورها بر حکومت‌شان را تایید کرده و می‌گوید که این فشارها به نفع افغانستان و جهان نیست.

به گزارش افغان نیوز؛ رادیو آزادی گزارش داده است که امیرخان متقی، سرپرست وزارت خارجه طالبان گفته است که آنان متعهد هستند که از خاک افغانستان بر ضد هیچ کشوری استفاده نخواهد شد اما؛ اگر فشار دوام یابد سودش به کسانی خواهد رسید که می‌توانند به تمام جهان تهدید ایجاد کنند.

آقای متقی با آنکه نمی‌گوید که این فشارها در چه سطح و در کدام بخش است، ولی خواست جامعۀ جهانی از طالبان قطع رابطه با گروه‌های تروریستی، ایجاد یک حکومت همه شمول و حفاظت از حقوق بشر به ویژه حقوق زنان است.

آقای متقی گفته است: ما خواستار روابط خوب و دوجانبه با جهان هستیم و این تعهد را سپردیم که از خاک افغانستان به زیان هیچ‌کسی استفاده نخواهد شد.

او تاکید کرده است: « از جهان می‌خواهیم که اگر شما به افغانستان فشار بیاورید و از گزینه‌های مختلف فشار استفاده کنید، این به سود کسی خواهد بود که به تمام جهان زیان وارد می‌کند. اگر نظام قوی شود و مردم در آرامش زندگی کنند، این به نفع تمام جهان خواهد بود».

پیش از این مقام‌های پاکستانی در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد تاکید کرده است که جهان باید حکومت طالبان را در افغانستان به رسمیت بشناسند.

این در حالی است که دو روز پیش ذبیح‌الله مجاهد، معاون وزارت اطلاعات و فرهنگ و سنخگوی طالبان گفته بود که شماری از کشورها به زودی حکومت آنان را به رسمیت می‌شناسند.

ادامه فشارها بر طالبان به زیان افغانستان و جهان است

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد