ادعای-قاچاق-گنجینۀ-طلایی-واکنش-ارگ-را-برانگیخت

ارگ ریاست جمهوری در واکنش به ادعای مصئون نبودن گنجینه باختر و احتمال قاچاق آن؛ از رییس و اعضای مجلس نمایندگان خواسته که در ارتباط به مسایل ملی مسئولانه ابراز نظر نموده و ذهنیت مردم را منحرف نسازند.

به گزارش افغان نیوز: در اعلامیه ارگ آمده است که اظهارات رئیس ولسی جرگه در مورد مصئون نبودن گنجینۀ باختر و انتقال آن به خارج از کشور، مایه تاسف است.

اعلامیه افزوده که گنجینۀ باختر از سرمایه‌های بزرگ مردم افغانستان بوده و در پیچ و خم تاریخ که در آن سرمایه های کشور به تاراج برده شدند، در امان و محفوظ مانده است.

براساس اعلامیه ارگ؛ حکومت نه تنها از این گنجینۀ تاریخی به گونه مسئولانه حفاظت می کند، بلکه این گنجینه را به عنوان معرف تاریخ و هویت افغانستان چندین بار در پایتخت های مشهور جهان به نمایش گذاشته و عواید قابل ملاحظه به خزانه دولت از این طریق بدست آمده است.

این گنجینۀ گران‌بها ملکیت مردم با افتخار افغانستان است و حکومت به شمول نیروهای دلیر امنیتی و دفاعی، از آن حفاظت خواهند کرد.

در اعلامیه ارگ آمده که پیشنهاد انتقال و سپردن این سرمایه ملی به یک کشور دیگر غیر مسئولانه بوده و خلاف منافع علیای کشور می باشد.

ارگ از رئیس و اعضای ولسی جرگه شورای ملی خواسته تا در ارتباط به مسایل ملی مسئولانه ابراز نظر نموده، ذهنیت مردم را منحرف نسازند.

این درحالی است که میررحمان رحمانی، رئیس مجلس نماینده‌گان و برخى از اعضاى این مجلس در نشست عمومی، روز (چهارشنبه، ۸ دلو) شان گفتند: گنجینۀ طلایى باختر که پشتوانۀ پول افغانستان است، در معرض خطر قرار دارد و هیچ ضمانتى وجود ندارد که از طریق میدان‌هوایی بین‌المللی حامد کرزی به بیرون از کشور قاچاق نشود.

آقای رحمانی تأکید نمود که گنجینۀ طلایى باختر باید به یکى از کشورهاى معتبر به گونۀ امانت انتقال داده شود؛ زیرا به گفتۀ او، بانک مرکزى مورد اعتماد نیست.

ادعای قاچاق گنجینۀ طلایی واکنش ارگ را برانگیخت

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد