ادعای-مشابه-پاکستان-علیه-افغانستان

وزیر داخلۀ بلوچستان گفته‌است تا زمانی که گروه‌های تروریستی در افغانستان پناه‌گاه‌های امن دارند، بلوچستان با تهدید مواجه است.

به گزارش افغان نیوز: حملۀ تهاجمی و انتحاری در یک کلیسا در شهر کویتۀ ایالات بلوچستان پاکستان دست کم هشت نفر کشته به جا گذاشت و ده‌ها تن دیگر زخمی گردیدند.

سرفراز بوگتی، وزیر داخلۀ ایالت بلوچستان در پیوند به این حادثه ادعا کرده این حمله از سوی تروریستانی برنامه‌ریزی و عملی شده که در افغانستان پناه‌گاه‌های امن دارند صورت گرفته است.

وزیر داخلۀ بلوچستان این را هم گفته‌است تا زمانی که گروه‌های تروریستی در افغانستان پناه‌گاه‌های امن دارند، بلوچستان به تهدید مواجه است.

موزام جا، فرمان‌دۀ پولیس ایالات بلوچستان گفته‌است این حمله روز گذشته زمانی اتفاق افتیده که شماری در آن کشور در یک کلیسا در حال دعاخوانی بوده‌اند.

این نخستین بار نیست که پاکستان چنین ادعایی را مطرح می‌کند، چنان‌چه در سال‌های اخیر مقام‌های آن کشور بارها ادعای مشابه را علیه افغانستان داشته‌است.

اما برعکس افغانستان و امریکا باور دارند که پاکستان پناه‌گاه امن تروریستان است، پاکستان از هراس‌افگنان حمایت می‌کند و حتا به اساس گزارش‌ها، حکومت افغانستان مدارکی را نیز در این زمینه با پاکستان و امریکا شریک ساخته‌است.

ادعای مشابه پاکستان علیه افغانستان

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد