ادویه-مورد-ضرورت-نیروهای-امنیتی-و-دفاعی-افغانستان-از-چهار-کمپانی-هندی-تامین-خواهد-شد

رئیس جمهور در دیدار با تجار و سرمایه گذاران هند، بردادوستد افغانستان و هندوستان از طریق هوا، گارگوی تاکید کرد و گفت سکتور خصوصی هند پروپوزل ادویه‌جات باکیفیت چهار کمپنی هندی را به حکومت افغانستان بسپارند تا ادویه مورد ضرورت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستانُ از همین کمپنی های معتبر تامین گردد

به گزارش افغان خبر: رئیس‌جمهوری غنیدر جریان سفر رسمی اش به هند، شام روز چهارشنبه۲۴ سنبله/با شماری از نمایندگان اتاق تجارت و تاجران هندی دیدار کرد و گفت افغانستان فرصت های زیاد برای سرمایه‌گذاری دارد.

آقای غنی ضمن قدردانی از همکاری های هند به افغانستان گفت: هند منحیث دوست و همسایه نیک، همیشه در کنار افغانستان ایستاده و بخاطر افغانستان باثبات و مترقی، گام های عملی همکاری برداشته است.

رئیس‌جمهور کشور با اشاره فرصت های زیاد سرمایه‌گذاری در افغانستان در زمینه های تولید برق، مدیریت آب، معادن، زیربنا ها، زراعت و سایر عرصه‌ها، تاجران و سرمایه گذاران هندی را برای سرمایه‌گذاری در افغانستان مورد تشویق قرار داد.

رئیس جمهور خاطر نشان ساخت که برای دادوستد افغانستان و هندوستان از طریق هوا، گارگوی مشترک ایجاد گردد تا تاجران دو کشور بتوانند اموال تجارتی شانرا به صورت آسان از افغانستان به هند و برعکس آن انتقال دهند.

داکتر اشرف غنی از سکتور خصوصی هند خواست تا پروپوزل ادویه‌جات باکیفیت چهار کمپنی هندی را به حکومت افغانستان بسپارد.

وی افزود: ما می خواهیم ادویه مورد ضرورت خویش را بخصوص برای تداوی مجروحین نیروهای امنیتی و دفاعی از همین کمپنی های معتبر بدست آریم.

رئیس جمهور افزود که نارندرا مودی صدراعظم هند در ملاقات روز گذشته اش با وی، وعده سپرد که کشورش در عرصه تعلیم و تربیه با افغانستان کمک می کند. و تاکید کرد که این کمک هند در تعلیمات حرفوی افغانستان به مصرف خواهد رسید تا کدر های مسلکی در مطابقت با تقاضای بازار و با توجه به معیارهای جدید مورد آموزش قرار گیرند و فرصت های کاری برای شان ایجاد گردد.

ادویه مورد ضرورت نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان از چهار کمپانی هندی تامین خواهد شد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد