نیروهای-امنیتی-افغانستان-از-ابزار-های-جنگی-هند-استفاده-خواهند-کرد

برمبنای امضای تفاهم نامه همکاری های استراتژیک میان افغانستان و هند، آن کشور تاکید یمکند که بر ادامه کمک هایش در افغانستان متعهد است.

به گزارش آٰژانس افغان خبر: هند ازکشورهای حمایت کننده افغانستان می باشد که علاوه بر کمک های زیربنایی، جاده ها، صنعت کشاورزی و تجارت به همکاریهای نظامی از جمله آموزش نیروهای نظامی جهت بالابردن ظرفیت قوای امنیتی افغانستان تلاش می کنند.

به گزارش رسانه هندی اکونومیک تایمز، دهلی‌نو قصد دارد علاوه بر 4 بالگرد نظامی که به افغانستان کمک کرده، حمایت‌های دفاعی خود از کابل را نیز گسترش دهد.

اکونومیک تایمز گزارش داد که افغانستان فهرست جدید از سلاح‌های مورد نیاز خود از جمله بالگردهای بیشتر، وسایل حمل و نقل سنگین و پشتیبانی قطعات را به دهلی‌نو ارائه کرده است.

این در حالی است که دولت وزیری سخنگوی وزارت دفاع افغانستان اعلام کرده بود که رییس کل ستاد ارتش برای جلب همکاری‌های بیشتر هند در بخش‌ آموزش نیروهای امنیتی و همچنین ارسال چهارمین بالگرد تهاجمی هند به نیروی هوایی افغانستان به دهلی‌نو رفته است.

هند همچنان به افغانستان اطمینان داده است  که بخش زیادی از خواسته‌های کابل را تأمین خواهد کرد.

به گفته رسانه های هندی از دیدار زود هنگام رییس جمهور غنی و همتای هندی اش در دهلی نو خبر می دهد و می گوید که این مقام بلند پایه در آینده نزدیک بر سر تشدید تنش ها در روابط کابل ـ اسلام آباد باهم گفتگو خواهند کرد

نیروهای امنیتی افغانستان از ابزار های جنگی هند استفاده خواهند کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد