اشرف-غنی-کابل-را-به-مقصد-دهلی-ترک-کرد

رئیس جمهور در راس هئیت بلند پایه ای از مقامات دولتی به دعوت رسمی صدر اعظم هند کابل را به مقصد دهلی ترک کرد ، در این سفر قرار است روی موضوعات افزایش کمک های اقتصادی و نظامی میان مقامات دو کشور بحث و گفتگو شود.

به گزارش افغان خبر: محمد اشرف غنی رئیس جمهورکشور بنابر دعوت رسمی ناریندرا مودی صدراعظم هند صبح امروز چهارشنبه ۲۴ سنبله /برای سفر رسمی دو روزه  در راس یک هیات عالی رتبهء دولتی عازم دهلی پایتخت هند گردید. 

رئیس جمهور کشور قرار است دراین سفر با ناریندرا مودی صدراعظم هند، پراناب موکرجی رئیس جمهور و شمار دیگری از مقامات آن کشور و همچنان تاجران و سرمایه گذاران و محصلین افغان که در آن کشور مصروف تحصیلات عالی می باشند، دیدار خواهد کرد.

آقای غنی در حاشیه این سفر در انستیتوت مطالعات و تحلیل های دفاعی هند خطاب به جنرالان و سفرای متقاعد، پروفسوران و محصلین سخنرانی کرده، دیدگاه افغانستان را در رابطه به مسایل مختلف بخصوص مبارزه  با تروریزم و افراطیت بیان خواهد نمود.  

در این سفر صلاح الدین ربانی وزیر امور خارجه، محمد حنیف اتمر مشاور امنیت ملی، اکلیل حکیمی وزیر مالیه، عبدالستار مراد وزیر اقتصاد، محمدالله بتاش وزیر ترانسپورت، نادر نادری مشاور ارشد رئیس جمهور و محمد هارون چخانسوری سخنگوی مقام عالی ریاست جمهوری،  آقای اشرف غنی را همراهی می کنند.

این در حالی است که رسانه های هند از گفتگو در مورد افزایش کمک‎های نظامی هند با افغانستان خبر دادند که قرار است در این سفر میان مقامات دو کشور مطرح گردد.

همچنین قرار است در این سفر توافقنامه استرداد مجرمان میان دو کشور نیز به امضا برسد.

اشرف غنی کابل را به مقصد دهلی ترک کرد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد