ارائه-ارقام-ثبت-نام-رای‌دهند‌گان-اعتبار-ندارد

رییس تیفا یا بنیاد انتخابات شفاف افغانستان می‌گوید که هیچ‌کس نمی‌تواند ارقام دقیق ثبت نام رأی‌دهنده‌گان را ارائه و یا باور کند.

به گزارش افغان نیوز: محمد نعیم ایوب‌زاده، رئیس تیفا یا بنیاد انتخابات شفاف افغانستان به رادیو آزادی گفته است که میکانیزم ارائه ارقام دقیق ثبت نام رأی‌دهنده‌گان معتبر نیست؛ زیرا توقع ما این بود که دیتابیس یا بانک معلوماتی ایجاد شود و ارقامی‌که ارائه می‌شود از اعتبار بالا برخوردار باشد اما تا حالا چنین کاری صورت نگرفته‌است.

این در حالیست که با آغاز پروسه ثبت نام رأی دهنده‌گان کمیسیون مستقل انتخابات با انتقاد‌های شدید نهاد‌های ناظر انتخابات روبه‌رو بوده و این نهاد‌ها همواره گفته که ارقام ارائه شده ثبت نام کننده‌ها مدار اعتبار نمی‌باشد.

نجیب الله احمدزی و فضل احمد معنوی رؤسای پیشین کمیسیون مستقل انتخابات نیز ارقام ارائه شده ثبت نام شده‌گان را معیاری و درست نمی‌دانند و می‌گویند که کمیسیون مستقل انتخابات در ارائه ارقام مبالغه می‌کند.

آقای احمدزی چند روز پیش گفت که در ۱۷ ولایت صرف ۴ صد هزار تن ثبت نام کرده‌اند که به گفته وی این موضوع مشروعیت انتخابات آینده ولسی جرگه و شورای‌های ولسوالی‌ها را زیر سؤال می‌برد.

ارائه ارقام ثبت نام رای‌دهند‌گان اعتبار ندارد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد