ارائه-فهرست-گروه-های-تروریستی-از-سوی-افغانستان-به-انترپول-پولیس-بین-المللی-

افغانستان در نشست امنیتی کشور های آسیایی در بندگلدیش، فهرستی از گروه های تروریستی را که در کشورهای منطقه فعالیت دارند، را به پولیس انترپول (پولیس بین المللی) تسلیم داده است.

به گزارش افغان نیوز: در حاشیه نشست همکاری های امنیتی منطقوی که در بنگله دیش برگزار شده بود، سترپاسوال عبدالرحمن رحمن معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله با آقای جورین شتوک سکرتر جنرال سازمان انترپول دیدار کرده است.

در این دیدار، معین ارشد امنیتی وزارت امور داخله، فهرست تمام شبکه های تروریستی را که در افغانستان و منطقه فعالیت های تروریستی و تخریبی دارند، به سکرتر جنرال سازمان انترپول شریک ساخته و خواهان همکاری های بیشتر این سازمان در امر مبارزه با تروریزم و جرایم سازمان یافته در منطقه گردیده است.

در این دیدار معین ارشد امور امنیتی وزارت امورداخله از سازمان انترپول(پولیس بین المللی) خواسته تا اداره انترپول افغانستان را بیشتر مورد توجه و تقویه این سازمان قراردهند.

در همین حال سکرتر جنرال سازمان انترپول (پولیس بین الملل) ازحمله اخیرتروریستی در شفاخانه سردار محمد داوودخان در کابل ابراز نگرانی نموده تسلیت و همدری خود را با ملت افغانستان به ویژه بازماندگان قربانیان این رویداد تروریستی ابراز کرد همچنان وی حمایت و همکاریهای سازمان انترپول را در امر مبارزه با تروریزم و افراط گرایی در افغانستان و منطقه اعلام نمود.

سکرتر جنرال انتر پول (پولیس بین المللی)برعلاوه از همکاری این سازمان در بخش تعلیم و تربیه انترپول افغانستان، وعده سپرد تا سیستم انترنت دفاترانتر پول افغانستان را با سیستم دفتر انترنتی جهانی( IGCI) مقیم سنگاپورکه سیستم های تخنیکی آن مدرن و پیشرفته است وصل نموده و تا سه سال آینده این پروسه را حمایت خواهند نمود.

گفتنی است که کنفرانس همکاری های امنیتی منطقوی به هدف مبارزه با افراط گرایی و جرایم فرامرزی به روزهای دوشنبه و سه شنبه ( ۲۲ و ۲۳ حوت) در بنگلادیش برگزار شده بود.

ارائه فهرست گروه های تروریستی از سوی افغانستان به انترپول(پولیس بین المللی)

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد