ارتش-پاکستان،-به-حصار-کشی-در-امتداد-خط-دیورند-ادامه-میدهد

بخشی از مناطق در امتداد خط دیورند، از سوی پاکستان حصار کشیده شد، که مخالفت دولت افغانستان روبرو شد، اکنون این روند درمنطقه انگور اده در شرق کشورمان ادامه دارد.

به گزارش افغان نیوز: کارگران پاکستانی از دو روز به این سو با حمایت ارتش آن کشور در مناطق مرزی ولایت پکتیکا در ولسوالی برمل به حصار کشی آغاز کرده اند.

قبل از این  نیروهای ارتش پاکستان با پیشروی در داخل منطقه انگوراده در این ولسوالی اقدام به قطع درختان و ساخت تاسیسات نظامی کرده بودند.

منابع محلی از این منطقه گزارش داده‌اند که کارگران پاکستانی همزمان با حضور نیروهای نظامی آن کشور در دامنه کوه «جوابه»  در حال نصب سیم خاردار هستند.

«قدرت‌الله وزیر» رئیس شورای قومی این ولسوالی به رسانه ها گفته است که نیروهای ارتش پاکستان سه کیلومتر در داخل خاک افغانستان پیشروی کرده و در حال ساخت حصار مرزی هستند اما حکومت ا تاکنون هیچ واکنشی نشان نداده است.

«راز محمد» فرمانده نیروهای پلیس مرزی شهرستان برمل ضمن تایید این موضوع نیروهای ارتش پاکستان گفت: ما حکومت مرکزی را در جریان گذاشته‌ایم و منتظر دستور حکومت مرکزی هستیم.

قابل ذکر است که حصار کشی های یک جانبه و ایجاد تاسیسات نظامی در امتداد خط فرضی دیورند، پیش روی نیروهای نظامی پاکستان در خاک افغانستان و شلیک موشک ها از سوی پاکستان در مناطق سرحدی افغانستان از عوامل افزایش تنش ها میان دو کشور است.

از سوی هم حمایت استخابارات آن کشور از نیروهای مخالف مسلح دولت که حملات انتحاری و انفجاری را در نقاط مختلف کشورمان انجام میدهد از دیگر دلیل های است که افغانستان را نسبت به همسایه اش بی اعتماد ساخته است.

ارتش پاکستان، به حصار کشی در امتداد خط دیورند ادامه میدهد

پیام ها

نظرتان را بیان کنید

پیام های ارسالی پس از تایید منتشر خواهند شد